Uppdatering nyårslöften

Jag är kanske inte så mycket för just nyårslöften typ att bli slim till beach 2007 eller sådär, men när man ska inleda något nytt för en kortare eller längre period så varför inte leka att det är nyårslöften. Jag har ju också hoppat på Marias utmaning just gällande nyårslöften, och därför får jag ju skriva lite om det.
Jag hade kanske inte en massa specifika nyårslöften men om man ska ställa det på sin spets så var väl löftena:

Leva hälsosammare (gillian-kost 8veckor, mer träning, promenader osv)

Detta har gått bra. Ibland aviker jag från min Gillian-kost på praktiken men det är mest för att jag är orolig att de ska tycka jag är ett freak. Jag har dock förbättrat mina levnadsvanor markant och har lite recept osv som jag kan variera och som är sjukt nyttiga. Man märker skillnad, speciellt förbränningsmässigt och sådär, även om det inte alltid kommer pangsnabbt.

gillian

Tränat har jag också gjort. Fick ju ett tvåveckors gymkort på Sportlife av min blivande svägerska Stina i julklapp och har nyttjat det de senaste veckorna. Senare i kväll ska jag se över min ekonomi och se om jag har möjlighet att gå kvar där eller om jag måste satsa på något billigare eller så. Det mest positiva med sportlife är ju just att min bror och hans fästmö går och tränar där vilket innebär att de iaf då och då kan tvinga med mig, på ett annat ställe skulle det ju kunna komma å bli helt bortkastade pengar om jag aldrig går dit.... Sportlife har himla bra lokaler och instruktörer också. Ett klart plus.

hantel

Som ni ser tränar jag lite hemma också. Typ en gång i halvåret. =)

Lära mig spanska BRA en gång för alla

Snart snart börjar lördagsskolan och jag har kommit in! ska bara betala in den enorma mängden pengar som man betalar för att lära sig spanska men det får det vara värt! Äntligen ska jag gå från medioker till fenomenal!

Nu på senare tid har jag väl också lagt till:
Göra mer bildande/nyttiga aktiviteter (typ politiska/kulturella osv)

Denna idé spirade faktiskt när jag tog ett bad och läste lokalbladet om Backa och såg att de faktiskt har en del kul grejer på gång här i Backa. Nu ska jag ju kanske inte göra alla de grejerna som händer just i backa men jag kan kanske göra någon av dem, plus några andra lite överallt. Svårt bara eftersom jag inte definierat just vad det är, men jag får återkomma till det. Några besök på världskulturmuseet och sådär kanske =) Om någon är på att hitta på roliga bildande aktiviteter med mig är det bara att tjoa!


För övrigt var helgen helt störd men det ska jag berätta om i en senare blogg!

Kommentarer
Postat av: Maria

'blivande svägerska' eyyy? Så ni planerar att ingå det heliga löftet. Eller hur man nu ska säga=)

På Lundby så har jag köpt ett halvårskort för 1400, då har jag tillgång till gymmet från 7-14 varje dag. Det passar ju eftersom Mattias jobbar kvällen. Lägger man till några hundralappar så kan man även få pass med.
Inte så värst dyrt om man jämför med Sats som kostade mej 500:-/mån och jag var bunden där ett år! För att inte tala om att jag var där typ fem gånger....

Postat av: Lina

haha nej inte jag, min bror är den som ska bli kedjad till någon, så hans blivande fru är ju min blivande svägerska =) Jag märker mer och mer att jag nog ska hålla mig borta från sådant =)

Nu har jag tagit en extra kväll med jobb i veckan för att vara schysst mot min "chef" (är numera bara ledig tisdagkvällar, lördagskvällar och söndagar i hela veckan. helt sjukt) och tjänar då så pass mycket att jag funderar på att skaffa det dyra kortet på sportlife för då får man solarium och sånt gratis, vilket är bra, och så är det närmre. Skönt sätt att slösa sina extrapengar =)

sats är äckligt dyrt, och ingen bra studentrabatt utan då får man konstiga tider osv. Sånt hinner jag inte då jag måste vara flexibel med när jag praktiserar och så. Nej fy för sats! =)

2007-02-08 @ 20:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback