min dumme bror (och hans fru)

Igår den23/2 i Lundby Nya Kyrka så gifte sig min allraste favoritbror och min allraste favoritsvägerska! (Sen att de är min enda bror och min enda svägerska är bara en detalj...)

Det var en jättefin ceremoni och jag lipade från att de klev in genom dörrarna till... ja hela resten av dagen var jag rätt gråtmild faktiskt.

vigsel
´
Hampus och Stina var båda jättesöta och fina och jag var hur nöjd som helst med förloppet i kyrkan!


ztina

hampebampe



Stina gjorde sin egen brudbukett och innan jag kom till kyrkan så var jag så himla nervös att den skulle ha blivit ful eller att hon tappat tålamodet och kastat den in i väggen och börjat gråta. Det hade lätt kunnat hända mig! Stinas bukett var dock jättevacker och passande för temat rosa och hjärtan-på-tråd!


bukett


Väl hemma för mottagningen så fick jag, mamma och jonathan fart under fötterna och började fixa i ordning. Hampus kom in med en smått brydd blick prydandes sitt annars denna dag så glada ansikte. Det visade sig att den inkompetenta bagare som två veckor tidigare mottagit en beställning till något så viktigt som ett bröllop hade satt upp beställningen till lördagen istället och därför inte gjort de tårtor och bröd som han skulle ha gjort. Han var även stört omöjlig att nå. Hampus satte dödspatrullen (mig) på att få tag på den hemska bagaren vilket jag tillslut fick, alldeles jättesent. Han var inte det minsta ångerfull och kommer nog ha en hel del illvilligt inställda fd kunder. Janne, brudens ena bror, räddade då dagen genom att åka på turné på hisingen och inhandla tårtor så det räckte. Räddaren i nöden! 


hampuz


Efter det så var allt frid och fröjd och alla hade trevligt och brudparet fick mången fin bröllopspresent. Brudbuketten kastades och tack gode gud det var inte jag som fångade den! Då såg jag såhär nöjd ut (se nedan). Ibland blir det bara så rätt =)


jagdum


Tårtorna skars upp och åts med lyckat resultat! Svårt att ta bra bilder med min kassa kamera med en stor lampa i bakgrunden och tusen blixtar. Hoppas att den officiella fotografen Fanny lyckades bättre, något jag inte tvivlar på!


kaka


Och såhär glad ser man sällan min bror (även om han inte är en surmulen person) men på sin bröllopsdag då drar han minsann rejält på smilbanden! Det är ju inte annat än att man kan förstå det då allt till slut gick så himla bra och var så fint och lyckat!



gladhet


Kvällens brudbukettfångare: Annika
Kvällens teddybjörnsfångare (och vinnare av första parmiddagen): Mikael (och Maria-Therese)
Kvällens hjälte: Brudens bror, Janne! Räddade dagen sannerligen!
Kvällens brudpar: Hampus och Stina!
Kvällens första-barnbarnet-favoriserande: Mormor (hmpf!)
Kvällens matchning: Jag och Jonathan med våra fina lila kläder såklart! =)

Nu hoppas jag på många fina år som gifta för Hampus och Stina och för många delikata måltider hemma hos mig en gång i månaden i ett år framöver! (i enlighet med erbjudandet)

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha va kul! Vart beställde dom tårtan då? Det var ju fan det värstajag hört!

Postat av: Lina

konditori Nordgården tror jag det hette. Ligger där i jättesten vid eketrä ungefär. Hur jäkla dåligt som helst, visserligen ingenting att älta då det löste sig, men vem fan missar en bröllopsbeställning? Där ska iaf jag aldrig handla =)

2007-02-26 @ 16:33:38
Postat av: Maria

Ny månad och dags för nyårsuppdateringen!
http://emen.blogg.se/010307064434_uppdatering_nyrslften__februari.html

2007-03-01 @ 07:54:35
URL: http://emen.blogg.se
Postat av: kristnjov

Finfina bilder! Gratta Hampus från mig. :P Guiden om Python var fin men den tog inte upp nånting om de mer "avancerade" delarna! Det kanske beror på att han verkar ha skrivit den 2000. För övrigt har jag kommit fram till att Ruby är mycket fräschare än Python. :)

Nog om mig! Mer om dig!

2007-03-01 @ 21:38:24
URL: http://blog.swesub.nu/kristnjov

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback