Oro

Åh vad det är hemskt när ens barn är riktigt sjuk! Elsa insjuknade idag rätt hastigt och har 40-graders feber och är helt slö och knappt kontaktbar. Hon har mer eller mindre sovit i tre timmar nu och ligger nu i sin säng (brydde sig inte när jag la henne där, hon vaknade och vinkade hejdå till mig men hon orkade inte bry sig om att hon blev nerlagd, så sjuk är hon). Jag har fått i henne lite vatten men inte så mycket mer.

BVC tror på tredagarsfeber eftersom jag inte helt säkert kan säga att hon haft det (hon har haft en del feber och när hon blir varm får hon värmeutslag, prickar är ju annars tecknet för tredagarsfeber) men om hon inte blev bättre hänvisade dem mig till en barnläkarmottagning som kunde ta fler prover än deras barnläkare kunde ta, vilket jag tycker tyder på att de tänker svininfluensa. Jag tänker också svininfluensa och ringde såklart barnmedicin. 13.30 ska de ringa upp. Men suck, liksom, men tur att jag inte väntade med att ringa i alla fall!

Tyvärr klarar jag inte riktigt att beskriva symptom och annat för läkarna/sköterskorna för jag blir så tårögd och tjock i halsen bara jag tänker på att hon skulle kunna vara riktigt sjuk... Nu håller vi tummarna för tredagarsfebern, folk!

Kommentarer
Postat av: Mormor

2009-09-04 @ 16:09:59
Postat av: jonna

nu har jag suttit en lång stund och försökt skriva något deltagande som inte bara ser konstigt ut. det går inget vidare, men jag håller iallafall tummarna jag också.

Postat av: Icka

Hoppas att hon mår bättre.

Hör av er om vi kan göra nåt.



Gustav har precis haft tredagarsfeber och det var jätteläskigt. Min lilla raketunge satt bara still i mitt knä och drack sakta lite nyponsoppa.

2009-09-05 @ 07:47:32
URL: http://blog.olicka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback