the great jobhunt begins

Idag ska Elsas snälla farmor komma och passa Elsa på eftermiddagen så att jag kan sätta mig och börja söka jobb på allvar. Om bara någon vecka är det dags att börja söka de riktigt dåliga jobben, för att få något överhuvudtaget. Min dröm är dock att få jobb från typ åttonde juni istället för första, så att vi slipper byta helt tvärt till att Sebbe är hemma. Vi får väl se hur det går.

Idag är dock världens sämsta dag för mig att söka jobb då Elsa bestämde sig för att gå upp klockan tre inatt och inte somna om alls. En sekund verkade det som att hon ville somna ovanpå mig och vi låg en stund i soffan men det var ju inte hållbart (vi kan rulla ur, och så är det så kallt så jag kan inte sova ändå) så jag förflyttade oss till sängen men då upptäckte Elsa sin pappa och blev piggare än någonsin och det var bara att gå upp igen. Suuuck. Jag fick henne dock i säng fem i halv sex ungefär och gick som i en dimma och la mig.
Fem minuter senare, när jag inte ens hunnit somna riktigt än, så vaknade hon med ett skrik igen. Då hade jag dock sådan tur att Sebbe gick upp en kvart tidigare än vanligt och tog hand om Elsa. Eftersom hon inte behövde mat (hade hon fått på natten) så blev det så lyxigt att jag fick sova till strax innan sju (nästan en och en halv timma) eftersom Elsa kunde sitta med Sebbe under dusch och frukost och sådär.

Dock räcker ju inte den tiden för att bli pigg så jag är skiiiittrött idag, men ska försöka koncentrera mig på att söka jobb ändå (kommer dock vara svårt då jag kommer sitta inne i sovrummet och jag kommer lockas att lägga mig ner bara en liiiten stund). Jag dricker just nu cola och har även köpt en energidryck, choklad och mjukt bröd som ska motivera mig. Det är lite som hemtenta-period :D

Om om om jag får ett bra jobb (ha, stor chans, verkligen) så ska jag köpa det linnet och de byxorna som jag drööömmer om till Elsa, hon skulle vara så himla fin i det, men det finns inget utrymme för att handla mer Elsakläder om jag inte drar in mer pengar.
http://babyshop.se/system/search/product.asp?id=1737&q=rockefella&page=1&rnum=24 <--- Linnet
http://babyshop.se/system/search/product.asp?id=2584&q=rockefella&page=1&rnum=7 <--- Byxorna

De är så himla fina och Elsa skulle se himla häftig ut i dem. Hon har fått en del linnen nu inför sommarn och en del har hon under kläder, instoppade, så det inte ska glappa, men många av linnena kommer hon nog ha bara linnet i sommar. hon är jättefin och ser ut som en liten tuffing i dem. Jag tycker alla kläder av märket Rockefella är fina faktiskt.

Mitt stora tips till folk som köper barnkläder såhär i sommartider är att köpa STORA storlekar på t-shirtar, linnen och liknande eftersom kläderna bara blir större på längden och nästan ingen på bredden. Och ett lite långt linne kan man ju leva med och så kan barnet ha det två somrar om man har tur. Byxor som de ovan kan man också köpa i storlek 2-3 år istället för 1-2 eftersom de är så smala. Om man köper shorts som går att reglera i midjan kan man också köpa större storlek än vanligt. Vanligtvis är det ju ärmarna och byxbenen som blir för långa i större storlekar, det är ju mest på längden barn växer ett tag framöver.  Elsa har till och med kläder i storlek 98/104 såhär på sommaren utan att någon märker något, dock har det nog varit lite snäva kläder så hon kommer nog max ha dem nästa sommar också och säkert inte den sommarn som de "egentligen" skulle passat.

Jag önskar jag kunde lägga upp en bild på Elsa idag men jag har inte hunnit fota henne. Hon är jättefin dock. Hon har en enkel vit t-shirt från kappahl (killmodellen, tydligen finns det en killmodell som är en enkel t-shirt och sen finns det en tjejmodell som har puffärm och massa krafs, och är snävare, varför ska man ha olika varianter på vanliga enkla t-shirtar egentligen??) och vita antihalk-strumpbyxor med rosa och gröna ränder och små gröna ormhuvuden på fötterna, de är från Ullared och vi har fått dem i julklapp av Hampus och Stina, och till det har hon sin fina lila Nova Star-klänning som hon fått av sin gammelmormor. Hon ser SÅ somrig och fin ut, glada färger och praktiskt och skönt.

Nu ska jag tjuvstarta jobbsöket. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback