MÅSTE

Jag MÅSTE ha ett jobb. Jag får panik nu. Jag MÅSTE ha ett jobb. Jag pendlar mellan någon slags långsam förtröstan och total panik. Jag vill inte jobba inom äldrevården. Jag vill inte det. Så nu ska jag börja med att ringa BVC och boka en bvc-tid åt Elsa (skulle göra det innan sommaren blev jag tillsagd så det är ju nu) och sen ringa CSN och be att få autogiro månadsvis på inbetalningarna så jag slipper betala värsta klumpsumman var tredje månad. Så när jag ringt dem så kan jag pallar börja ringa runt till arbetsgivare. Det tar emot för jag känner mig inte riktigt stark nog för avslag efter avslag, inte minst för att lillan höll mig uppe inatt, tills vi totaldäckade bredvid varandra i soffan och jag sen vaknade av köldslag och äntligen kunde lägga världens tröttaste lilla troll. Så idag är ingen toppendag. Jag tänkte sova när hon sov men det finns nog viktigare saker att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback