Jag har...

...en intervju på fredag! Det är inget socionomjobb och det är ett sommarvikariat och det är inte ens säkert att jag kan få schemalagd heltid, men oavsett det är ETT JOBB! Det är inte direkt kassan på Ica heller, som jag förstått att en hel del socionomer jobbar i, utan ett passande sommarjobb inom det sociala fältet. Jag har också fått veta att jag kan få extrajobba på mitt gamla jobb som jag hade sommaren 2007.

Jag har idag ringt runt som en galning och försökt tänka och samordna mina jobbsökningar och sådär och jag har nu utvecklat en plan! Min plan är som följer: jag ska jobba så mycket jag kan i sommar och vi ska lägga undan så mycket som möjligt av de pengarna jag tjänar. Till hösten när jag förmodligen blir arbetslös åtminstone en kortare period (eller delvis arbetslös, kan jag timvikariera lite på sommararbetsplatserna så är det ju bra) så ska de pengarna gå till en intensivkurs så att jag äntligen får mitt körkort. Jag tycker att jag har kört tillräckligt för att det ska räcka med en tvåveckors intensivkurs och sen uppkörning och teoriprov. Detta gör jag främst för att sisådär 70-80% av alla socionomjobb kräver att man har körkort, eller så är det i alla fall meriterande eller önskat. Så innan jag har fått körkort så tror jag inte att jag, med min ringa erfarenhet, är speciellt åtråvärd inom socionomvärlden. Så så lyder min plan och jag ser fram emot att iscensätta den. Så som jag ser det så kommer vi snåla i sommar för att kanske kunna njuta till jul. Tänk bara om jag får ett riktigt jobb då! :)

Så nu är det lite mer positivt än imorse :)

Kommentarer
Postat av: Icka

Vad skönt med en plan.

Jag gillar att du ska ta körkort. Då kan du lättare ta med familjen hit ut sen. Om jag får vara hyperego. Vilket jag tänker vara idag....

Postat av: Lina

Aha, men där har du hoppat ett steg fram, vi har inte bestämt att vi ska ha bil :D Jag är ju lite utav en bilmotståndare och vill nog egentligen inte ha en, men Sebbe vill det jättemycket.. så vi får väl se.. när han tagit körkort kanske :)

2009-05-14 @ 13:18:20
URL: http://linita.blogg.se/
Postat av: Icka

Hejja Sebbe!



Ni kan ha en elbil! Helst gjord av majsstärkelse och målad med röbetsbaserad färg förstår jag.



visslar



Man blir rolig av sömnbrist...

Lycka till imorgon, raring!

2009-05-14 @ 20:14:33
URL: http://blog.olicka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback