Miffon!

Vi bor ju i lägenhet och eftersom vi valt att ha badkar så har vi inte plats för tvättmaskin utan tvättar i den gemensamma tvättstugan i källaren. Tvättstugan har vissa fördelar, som att det alltid går att få två okej tider i veckan, men tusen nackdelar. Den största nackdelen är att det inte finns något elektroniskt bokningssystem utan man bokar med små lås på en bokningstavla, och eftersom det finns tre dörrar och bara ett lås så kan man sen heller inte låsa om sin tvätt. Med ett elektroniskt bokningssystem så låses ju dörrarna så att bara den som bokat tiden kan öppna dem efter att den andres tid gått ut. Då slipper man idioter på sin egen tvättid!
Vi har fyra timmars tvättpass och sen får man en extra timma i torkrummet (fast alla tror att torktumlaren i tvättstugerummet ingår i den tiden men DET GÖR DEN JU INTE eftersom folk inte vill ha främmande i tvättstugan tillsammans med ens tvätt!).

Så idag kom jag ner för att hänga upp min tvätt och sådär en halvtimma efter att personen innans extratimma i torktummet tagit slut. Då står mongot och viker sin tvätt i godan ro i tvättstugan. Han ser fan dum i huvudet ut också och visslar på någon korkad melodi, typiskt bakom! I torkrummet är det fortfarande fullt av strumpor, underkläder och lakan (vem hänger strumpor och underkläder istället för att tumla dem? Vi har så tjocka rör att hänga kläderna på att man knappt ens kan hänga strumpor så det är bara dumt!) men torktumlaren är tom, så jag börjar med att stoppa det som ska in i den. Jag frågar honom om han är klar snart och han säger typ "Men, ja?" som om jag var den som var påträngande. Han suckar och går och hämtar sina lakan och proklamerar stolt att 60% av torkrummet är tomt! Okej. Jag väntar några minuter och han viker fortfarande i godan ro och jag blir irriterad. Säger att jag inte vill stressa honom men att hans tid faktiskt tog slut för en halvtimma sedan och att han får tömma torkrummet. Han tycker jag är dum i huvudet och att om jag hade kollat så hade jag sett att jag får plats med mina grejor bland hans! 60% är ju tomt! Jag säger att jag inte vill hänga mina kläder med en främlings kläder, att jag vill kunna låsa om mina kläder sedan. Han säger att ALLAS nycklar kan ju öppna det låset och jag nästan väser fram att jag tänker låsa med mitt lilla tvättstugelås, hämta dina saker!

Idiotmannen skakar på huvudet, suckar, stirrar på mig och går och hämtar sina äckliga strumpor och underkläder. Jag säger med min vänligaste röst "tack så jättemycket" och han stirrar på mig, suckar och skakar på huvudet. Tror han verkligen att jag vill att mina och Elsas rena kläder (för det var bara våra just denna gången) ska vädras runt i samma rum som hans äckliga jävla strumpor och underkläder? Och att han ska gå in där sen och hämta sina kläder och kanske röra vid våra? Kanske ta på Elsas nya linnen? Jag känner inte honom, han är inte min familj och jag vill inte ha honom bland våra kläder!

Dock kunde jag ju inte låsa om tvättmaskinerna eller torktumlaren både eftersom han stod inne i tvättstugan och viker sina kläder i slow motion samt att man bara kan låsa antingen torkrumsdörren eller en av dörrarna till tvättstugan (vilket är meningslöst eftersom det finns två), så med min tur så står han väl och kissar in i torktumlaren nu, eller stänger av mina maskiner mitt i tvättläget eller vad som helst. Pucko. Står han där nere när jag kommer ner nästa gång så ska jag kasta fuktiga sockar på honom!

Kommentarer
Postat av: Icka

Fy vad obehagliga människor det finns!

Jag hatade att tvätta i tvätstuga när vi bodde i stan.

Vi bodde i ett hus med massor med pensionärer = massor med tvättstugepoliser.....

Man var tvungen att följa reglerna till punkt och pricka!



Vi köpte en maskin efter ett tag....



2009-03-24 @ 20:21:22
Postat av: Fashion Passion Style Opinion

Trött man blir på människor som inte klarar av till synes enkla tvättstugeregler! Tyvärr stöter på dem då och då och jag blir lika förvånad varje gång över att de inte begriper att de är inne på någon annans tvätttid och slösar tid. De är i princip alltd allmänt oförstående, otrevliga, egoistiska och kan inte se varför man inte vill ha dem bland sina grejer. Man vill ju bara ha sin tvätttid och tvätt i fred, utan töntiga diskussioner...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback