Ayo?

När låten Ayo technology kom med 50 cent, Justin Timberlake och Timbaland så tyckte jag att det var den vidrigaste låt jag hört. I videon sitter de typ med mörkerkikare och smygtittar på tjejer och sjunger typ "I'm tired of using technology, I need you right in front of me" (fast det är nästan den minst vidriga delen). Både låten och videon var hemsk och gjorde mig till och med lite arg. Det

Nu har den belgiske artisten Milow gjort en cover på Ayo technology och jag vet inte vad det är med den men jag kan inte få nog... Jag kan inte titta på videon till den heller för det bara förstör, men han har en fin röst och den blir mycket mindre äcklig och kanske mer... passionerad? Jag vet inte. Jag lär vara trött på den i övermorgon men just idag har jag nog lyssnat på den 10 gånger redan. Den och en skoj-låt som min älskade Sebbe gjort har varit dagens soundtrack, hittills, kan man säga. Jag kanske är trött på att använda technology (gmailchatten och sms) för att prata med min Sebbe och behöver honom right in front of me? Kan det vara så simpelt?

Inatt kommer han i alla fall hem. Jag är mycket glad!


(PS: låten finns för övrigt inte på spotify men den finns på youtube, mitt tips är ändå att man inte tittar på videon utan bara lyssnar. Den går även på P3s spellista så man kan råka höra den även där.)

(PS2 (inte konsollen!): Matisyahu har jag lyssnat på massa idag också. Han ger mig vårkänslor på något sätt. Påminner mig nog en del om våren när jag och Sebbe blev tillsammans. Det är fint att vara ifrån varandra, då får man sakna varandra lite igen! Om man vill lyssna på Matisyahu så tycker jag fire of heaven/altar of earth är den bästa låten, eller unique is my dove. Han finns på spotify, men det är typ extrem-judisk reggae så det passar väl inte alla. Finns säkert på både youtube och jewtube. Har även sett honom live, vilket var en av de bästa framträdandena på just den festivalen.)

Kommentarer
Postat av: Icka

Jag håller ju inte med dig där..... jag gillar ju J.T och jag gillar när han sjunger att han vill att JAG ska "sit on top of me"....



dregla

2009-03-28 @ 19:11:58
Postat av: Karin

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! Den är så braaaaa!! Fattar inte heller varför för det är ju fortfarande samma vidriga text och videon förstör naturligtvis.. men jag blir alldeles lycklig av den :D

2009-03-29 @ 14:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback