Nejmen borde inte du jobba nu?

Här sitter jag och bloggar innan tio på morgonen! Gick det SÅ dåligt på jobbet? Nej, ni förstår, jag har fått ett sånt där jobb som man arbetar både dag, kväll och helg. Fast inte allt samtidigt. Så idag jobbar jag kväll. Jag vill inte skriva för mycket om arbetet (folk har blivit sparkade för mindre liksom) men det är inte till hundra procent ett socionomjobb men det verkar jobba väldigt många socionomer där. Jag kommer arbeta med människor med psykisk sjukdom, psykosocial problematik. Igår jobbade jag inte på riktigt utan det var mest bara en sån där snackdag så jag vet fortfarande väldigt lite om mina arbetskollegor samt brukarna, det kommer jag vara mer varse ikväll kvart över tio när jag slutar. Jobbet ligger bra till geografiskt så jag kan förlåta dem för att de gett mig en skitlön. Om det blir snack om tillsvidaretjänst ska jag få mer, har jag redan blivit lovad. Men men men, där är det stora men:et, en av  de andra vikarieanställda har timvikarierat där tidigare och nu alldeles i dagarna har hon tagit socionomexamen. Hon är den enda andra tävlanden mot den fasta tjänsten. Och tyvärr verkar hon trevlig. Suck.

men nu ska jag inte hänga här, nu ska jag göra te och en riskaka med ost och sätta mig och söka jobb! Mannen och barnet är på öppna förskolan och har det underbart!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Lycka till med fortsättningen!

2009-06-11 @ 10:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback