Fööörskoooolepedagåååååger

Ja så har vi ju fått en dagisplats också. Vårt sistaval, även om jag tycker det där okej eftersom vi egentligen innerst inne hade önskat att vi tagit det på trejde plats. Tips till alla som ska ha dagis är ju att sätta sitt önskedagis på sistaplats. Garanterad plats. Dock ligger dagiset inte perfekt till plus att vi får platsen EN MÅNAD senare än vi ville. Det känns rätt surt då Sebbe redan tänjt lite på gränserna då han tagit föräldraledigt hela sommaren. Och vi vet ju inte ens om jag har jobb i slutet på augusti så vi vet ju inte ens om han ska försöka begära fler FP-dagar.

I alla fall har vi fått sådan underbar tur att vi har TVÅ jävla dagar på oss att bestämma oss om vi vill ha platsen plus skicka in schema och en herrejävlans massa andra papper. Imorgon ska jag ringa och skälla på Emma på dagiskön som tydligen inte direkt gör sitt jobb bra. Hon kan få ta över två månader på sig att ge oss en dagisplats på vårt sistaval en månad senare än vi ville men vi kan inte ens få en vecka på oss till våra papper?

Som tur var verkar pedagååågerna på dagiset (förskolan! fan jag glömde mig!) väldigt trevliga och vi ska dit och hälsa på imorgon på förmiddagen. De använder sig av en reggio emilia-pedagogik och jag tycker det verkar trevligt.


Kommentarer
Postat av: Stina

Vi har också fått plats på ett dagi.../förskola med Reggio Emilia- pedagogik!



Igår var vi på informationsträff och fick se lokalerna, träffa pedagogerna och höra om verksamheten.

2009-06-16 @ 13:31:13
Postat av: Hampus

Vi fick ungefär lika lång tid på oss men när jag ringde så sa hon ungefär "jaaaa, men har ni haft tid och besöka dagiset? Hade ni inte svarat hade ni fått en påminnelse om ett tag... [etc. etc.]" med den ungefärliga kontentan att den tid man får på sig är helt godtyckligt satt och man kan få hur mycket tid på sig som helst (fast jag gissar att det gäller när man ringer och inte i den verkliga världen...)

2009-06-16 @ 22:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback