mammatävlan

Att "tävla" med sina barn har nästan blivit en nationalsport, som jag stör mig något extremt på. Alla mammor vill ju skryta om just sina mirakel och det tycker jag man ska få göra helt gränslöst, utan att på så sätt trissa igång någon tävling. Elsa är ju rätt "tidig" med det mesta, både fysiskt och språklig, även om hon inte var tidig fysiskt redan från början, men hon är ju inte ett bättre barn än något annat barn för det liksom (och framförallt så är ju inte vi bättre föräldrar för att hon råkar vara tidigare är genomsnittet). Och jag vill ju kunna skryta fullt ut om henne utan att känna mig dum för att det verkar som om jag försöker få Elsa att framstå bättre än någon annan. Jag tycker, nej jag vet, att alla barn är fantastiska på sina egna sätt.

Nu när jag sagt det så vill jag säga: Kan någon av era barn klappa händerna i sömnen kanske? ha? för det kan min flicka! Sådeså!

:D   

Kommentarer
Postat av: Mormor

Din sista mening bevisar ju att Elsa är speciell!

Och för mig är alla barn/barnbarn/barnbarnsbarn som jag känner (läs släkt med) alldeles otroligt underbara. Inte minst Elsa och kusinen Vilmer och ni Lina och Sebastian riktigt fina föräldrar. Kram från Mormor

2009-01-21 @ 13:50:08
Postat av: Arandur

Hoppas du får en bra dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

Följ den gärna med blogglovin.

Postat av: Lina

Självklart är hon speciell, och i våra ögon är hon såklart den bästa lilla ungen i hela världen :) men jag får inte ut något av att tävla med henne, alla andra barn är ju också så fina och bra och speciella :)

Men lite spännande var det imorse att se henne klappa händerna i sömnen, det kan nog inte alla. Inte jag i alla fall! :D

2009-01-21 @ 14:23:27
URL: http://linita.blogg.se/
Postat av: Jenny

Låter som hon har roligt när hon sover :)

2009-01-21 @ 14:40:51
URL: http://jennybelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback