Mitt fantastiska barn

Alltså, det lilla yrvädret till barn som jag har är ju helt fantastiskt. Hon är underbar. Och skitjobbig, det är väl så det ska vara. Jag säger det till henne ibland, att hon är så envis att mamma och pappa funderar på att ge bort henne. Och att det kommer ta henne långt i livet. Och att hon ska stå på sig, fortsätta vara som hon är. Hon är inte ens två år och hon har så stor personlighet att det är skrämmande.
Inatt var en jobbig natt, vi fick sova på soffan, Elsa och jag. Hon vill ju bara leka om man lägger henne i vår säng och hon ville INTE sova själv i sin, så då fick vi lägga oss på soffan. Självklart fick jag ju väldigt få minuter sovet, speciellt som Elsa valde att gå upp och leva loppan klockan fem redan, och självklart är jag helt död i kroppen. Idag har hon i stort sett hela dagen vägrat äta och varit allmänt trotsig. Vi har varit hos morbus, Milmer och Iina (morbror Hampus, Vilmer och Stina om ni inte fattade det) och sen har vi varit och fikat med en kollega till mig, och hur har nu det gått? Hon har varit helt fantastisk! Hon charmade skiten ur ett helt café i stan och busade järnet med min kollega. Hon och Vilmer är ju alltid busfrön så det behöver knappast nämnas. Man blir inte alls lika irriterad eller trött på hennes trots när man ser hur härlig hon är också!

Värt att nämna är att hon numera kan säga "mamma älka" vilket hon säger t.ex om jag frågar om hon älskar mamma :D Svaret brukar bli "jaah, mamma älka". Och så smälter man. Fy vad underbar hon är :D

Kommentarer
Postat av: Jonna

Du vet att man inte får samsova i soffor va? :)

Postat av: Jonna

Hrönn har för övrigt också slutat sova, skönt att höra att det är fler föräldrar som lever med samma frustration.

2009-12-29 @ 19:11:17
URL: http://amningshysteri.blogspot.com
Postat av: Lina

och varför får man inte detta? för att ungen kan trilla ur? det kan jag säga att det finns INGEN risk med tanke på hur vi ligger och det krampaktiga tag hon har runt min hals, typ. Vi har alltid samsovit i den soffan, när hon var mindre somnade vi alltid där tillsammans på eftermiddagarna, finns en miljard bilder på oss däckade i den :)

2009-12-29 @ 19:33:00
Postat av: Lina

och elsa har inte slutat sova, hon har bara slutat sova själv. Somnar så fint i famnen men vill inte ligga själv i sängen. Jobbigt när man inte jobbat upp någon bra rutin på samsovning, varken hon eller vi är ju vana vid det.

2009-12-29 @ 19:34:10
Postat av: Jonna

Äsch, jag försökte bara göra mig lustig på temat plötslig spädbarnsdöd. Dålig idé.

2009-12-29 @ 22:36:27
URL: http://amningshysteri.blogspot.com
Postat av: Jonna

Och Hrönn har inte heller slutat sova i den bemärkelsen, hon har bara slutat vara lättnattad i kombination med att hon börjat vakna hundra gånger från elvatiden och sedan med jämna mellanrum under hela natten.

2009-12-29 @ 22:38:02
URL: http://amningshysteri.blogspot.com
Postat av: Mormor

Jaa, fy vad underbar hon är! Nu är det bara ett dygn kvar tills jag har henne här på mitt kalas. Härligt! Och Vilmer kommer också så det blir en underbar dag!

2009-12-30 @ 12:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback