Upprörande 2

Upprörande för andra gången idag är naturligtvis domaren i Pirate bay-målet och hans jävighet. Det är klart som tusan de måste ta om målet och jag vet inte ens om det är till TPB-killarnas fördel. Det jag dock undrar och känner mig upprörd över är: varför visste ingen det här innan??? Konspirationsteoretikern i mig kokar och jag undrar om inte detta på något sätt är ett taktiskt drag till TPB-killarnas nackdel. Vad händer i hovrätten om killarna än en gång, med annan domare osv, blir dömda i tingsrätten? Minskar det deras chanser i hovrätten? Och jag menar alltså inte vad lagrummet säger utan mer i allmänhet, för nämndemän, domare och allt vad man har är inget annat än människor som vet vad som hänt i världen, de är inga rättegångsrobotar. Jag hoppas att det för en gångs skull kommer visa sig att turen finns på TPB.s sida, men jag tvivlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback