stor dag

Det är/har varit en stor dag för oss idag, en händelserik dag. Först har jag passat annan mammas barn tidigt tidigt på morgonen, nästan mitt i natten, lite bisarrt men ändå sant.

Sen har Elsa blivit fotograferad i klassisk skolfoto-stil. Det är öppna förskolan som erbjuder skolfotografering (fast inte gruppbild utan bara enskilda) för oss som har små som ändå inte går på dagis än :) Elsa var JÄTTEDUKTIG och fotografen var en riktigt duktig barnfotograf. Elsa kan ju ändå vara lite blyg i konstiga situationer och hon sitter inte jättegärna still, men jag satte henne på lådan (inte ens ett ryggstöd, jag var rädd, Elsa har ju bara kunnat sitta normalt i två månader eller knappt ens det) och fotografen fick henne omedelbums att skina upp i ett leende. Det tog bara två sekunder ungefär, sen tyckte fotografen att hon fått nog med bilder. Skönt, för de som var innan oss var där inne under en gråtande kvart och fick inte ett enda bra kort taget.....

Och i eftermiddag ska vi hela lilla familjen gå och titta på en lägenhet. Vi har ju varit på typ fem lägenhetsvisningar eller något sedan vi flyttade in där vi bor nu men vi har inte nöjt oss en enda gång. Denna gången bådar det rätt gott men man vet ju aldrig. Vi gillar vår nuvarande lägenhet men den är lite för liten, lite för dyr och så är det inte helt positivt att bo i privat regi, det sköts inte riktigt på samma sätt. Visningen vi ska på idag är i bostadsbolaget, med samma kvartersvärd som jag haft tidigare, 7 kvadratmeter större och dryga 1100 billigare varje månad! Enda nackdelen med just lägenheten på pappret (men dock en stor) är att det är ett antal trappor utan hiss... men det är mest jobbigt flytt-tekniskt, gällande vardagen så blir det ju lättare och lättare i och med att Elsa blir bättre på att gå i trappor hela tiden. Men vi får väl se. Jag kan ju knappt gå upp till grannen (som bor lika många trappor upp tror jag) utan att hosta blod i flera minuter efteråt, så vi får väl se om jag ens klarar visningen. Skitigt ska det tydligen vara också, för de renoverar badrummet. Och det är ju ett jäkla plus, tänk att flytta in i en lägenhet med ett badrum som i stort sett inte är använt av någon annan alls... vilken hyreslägenhetslyx :D

jaja, hur det går får ni kanske veta senare, kanske inte. :)

Kommentarer
Postat av: Icka

Lycka till!



Jag hoppas såklart på en uppdatering!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback