Magen?

Jag har lagt Elsa för en tidig tupplur idag med målet att hon ska sova två gånger och på så sätt orka vara uppe lite längre. Detta eftersom jag och Elsa ska åka till Elsas mormor och leka med henne, morfar, morbror Hampus och kusin Vilmer ikväll. Min mamma kommer hem från jobbet halv sex ungefär och Elsa brukar matas och läggas vid sju. Ger inte så mycket umgängestid eftersom jag isf skulle vara tvungen att åka vid halv sju ungefär. Så hon får  vara vaken till åtta idag i alla fall.

Så nu sitter jag framför tvn och försöker skriva klart mitt cv. Det MÅSTE bli klart nu. I helgen är det tänkt att jag ska lyckas anmäla mig till arbetsförmedlingen på nätet så jag kan gå dit i veckan och anmäla mig på riktigt. Under tiden jag (inte) skriver så går det reklam på tvn. Och typ hälften av alla reklamer är för olika sorters shotar och yoghurtar för magen. Actimel och pro-något och bla bla. Vad är grejen? Funkar inte våra magar längre? Jag fattar inget. Bara jag låter bli att äta två ton vitt bröd och håller mig någorlunda ifrån att bara äta godis så funkar min mage fint. Jag blir lite uppsvälld av vete och mjölk, men då skulle jag väl hellre sluta med det än att köpa massa yoghurt för magen?

Det känns som om 2000-talets innesjukdom definitivt är mjölkmagen, maguppsvullenhet osv. It's the new migrän typ. Skönt. Hoppas jag slipper få migrän nu då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback