the poodles

- eller att göra en pudel.

'?Pudel? är det nya ordet för det urgamla sättet att be om ursäkt när man gjort bort sig eller haft fel offentligt. Det låter lätt men är i själva verket en svår konst.' (citat från den otroligt vetenskapliga källan aftonbladet.)

Vet inte om jag har så mycket att be om ursäkt för dock. Jag har dock insett att av alla ni söndagsskolelärare, iogt-nto:are, frikyrkopräster och samfundsledare som finns där ute och läser min blogg så finns det människor som tar illa upp eller blir oroliga.

"Ja," säger ni då, "det är väl inte så konstigt? Du arbetar 60 timmar i veckan oftast och dricker katrinplommonjuice. Du är redo för dårhuset vilken dag som helst!" Men då säger jag er alla, att oron är inte kring mitt hektiska liv, konstanta utbildande eller förtärande av rensande och renande drycker, utan det finns tydligen en oro för att jag skulle vara på väg in i något slags onyttigt missbruk eller liknande. Ja, jag dricker faktiskt alkohol ibland. Precis som ungefär sisådär 80-90% av sveriges unga vuxna skulle jag tro.

Då kan jag iaf glatt meddela att jag ber om ursäkt för den här falska informationen. Jag är inte på väg in i någon ohälsosam dimma eller dylikt utan går vid vissa tillfällen ut med mina vänner och förtär då stundvis alkohol, oftast öl faktiskt. (inte absinthe eller hinkvis med shotar i baren utan urvattnad billig stor stark. Jösses.) Om man då vill undersöka mig kan man gå in i diagnostiseringsverktyget DSM IV och läsa sig till om jag har alkoholrelaterad problematik. Och tänka sig, det har jag inte! De enda kriterierna jag uppfyller är att jag ibland, dagen efter, har lite huvudvärk eller känner mig lite ur balans.

Jag ser egentligen bara ett problem med hur jag går ut och festar och det är det faktum att det tar många timmar i anspråk att gå ut och äta, dansa. umgås och dagen efter är man trött (varesig man dricker alkohol eller inte) och för mig som har typ två timmar i veckan som jag inte jobbar på (överdrift ja) så kan det ibland kännas som att jag aldrig hinner vara hemma. Alltså, jag måhända ha tidsrelaterade problem.

Det jag främst av allt vill säga är väl att om någon läser något på min blogg som den tycker är konstigt eller har synpunkter på så kan den antingen skriva en kommentar eller maila mig (då jag har huvudrollen i mitt eget liv som katrin byreus uttrycker det). Jag uppskattar inte att höra saker om mig på omvägar, och jag är inte i behov av någon slags hemlig "intervention" så ni behöver inte samla de hemliga trupperna för att storma mig. Min blogg är också information och händelser ur mitt liv som händer nu men också minnen som jag har samlat under många år och inte en kort period med eskalerande situation. Jag är en mycket smart, ordentlig, och just nu irriterad, ung person som liksom inte behöver ursäkta mig för mitt liv då det faktiskt är helt vettigt och okej.

PUSS!

Kommentarer
Postat av: Hampus

Det är svårt för en missbrukare att själv inse sitt missbruk bara så du vet. Jag förstår inte heller varför du är irriterad på att folk bryr sig om dig.

Postat av: Maria

Haha, nej det kan inte vara lätt.
Men är man en person som aldrig är ute så tycker man ett en person som är ut varenda helg har något problem.
Hmm, undra hur stora problem man har om man är ute varje dag, så som jag var.
Man måste få unna sej lite skoh ibland med... så e're!

2007-05-09 @ 18:42:17
URL: http://www.hos-emen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback