kvinna and damn proud

idag är det internationella kvinnodagen i världen. Kvinnor har under så jävla lång tid varit förtryckta och blivit illa behandlade. När man läser feministiska böcker från 60talet inser man hur jävla lite som förändrats. Det är fan dags att det blir en förändring nu! Det är dags att både män och kvinnor står upp för att förändra könsrollerna och låta både män och kvinnor utvecklas till sitt sanna jag.

Jag blir så jävla trött när jag tänker på hur illa världen faktiskt egentligen är. Så jävla missnöjd.

anyways så ska jag och min "die sexist shit"-tshirt bege oss ut i världen strax och förhoppningsvis är den annorlunda innan dagen är slut.

die

Man kan inte bara nöja sig, man har en skyldighet att vara ett föredöme och kämpa för sina och andras rättigheter!

puss

Kommentarer
Postat av: Hampus

Enligt dagens sifoundersökning så tycker ju en klar majoritet av kvinnorna i Sverige att de är jämställda eller ganska jämställda. Det tycker jag låter rätt bra. Sedan att "experterna" på klassiskt expertmanér idiotförklarar alla svarande med att de är i förnekelse och svarar fel är ju en annan sak... Kanske borde man satsa på att utbilda "experter" förbi "jag har alltid rätt"-stadiet istället?

Postat av: Hampus

Jag måste även tillägga att jag tycker det är väldigt synd att 99% av all debatt i ämnet verkar handla om att man bara diskuterar löner och inget annat.

2007-03-08 @ 13:38:33
URL: http://blog.bandersnatch.se
Postat av: lina

kvinnor är dumma i huvudet precis som de flesta andra. de lurar sig själva.

2007-03-08 @ 18:34:46
Postat av: Stina

Ja, igår var det en kvinna som skar bort 80% av gratiskakan hon gav mig. Så att jag skulle förstå hur det var att bara få 80% av männens lön.

Jag var mest glad över att få en gratiskaka, så man får la hoppas att jag aldrig tar sån skit om det handlar om lön för en prestation.

2007-03-09 @ 07:25:42
URL: http://hunden.bandersnatch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback