checkup

Dags för min veckobekännelse, so far. I måndags så jobbade jag kväll och då cyklade jag såklart till och från jobbet. Jag hade planerat att cykla både tisdag och onsdag också men det blev faktiskt så (och tur var det med tanke på vädret) att jag fick skjuts till jobbet båda dagarna och tog bussen hem. Därför har det ju inte blivit så himla mycket workout nu den här veckan, men i morgon ska jag träna cykel/s-core på gymmet så det tar väl igen mig.

Konstigt nog har jag faktiskt lite träningsvärk i både armar och ben. Kan det vara så att jag kanske behövde vila lite så musklerna fick ta igen sig? Kan ju också vara att jag blev runtkastad som en liten trasa på självskyddsträningen. (ja, i typ en kvart, men tydligen kan det också vara jobbigt säger de som vet.)

För övrigt har jag och Näbben startat en viktchallenge mellan oss. Det står fina vinster på spel, som jag inte tänker nämna här (hänvisar till Marias ökända bloggförbannelse), och det är helt enkelt den som förändrar sitt leverne mest och går ner mest procentuellt på sex veckor som vinner. Det ni, nu jävlar.

Dock har jag lite svårt med att det inte är någon spikad diet eller kost som gäller utan mer självdisciplin och eftertanke. Jag menar, jag kommer bara tillbringa sex veckor med att tänka att Näbbster säkert också käkar mackor till frukost, och säga saker som att om vi båda går och äter på burgerking tillsammans så blir det liksom plus minus noll i tävlingen. Inte direkt den bästa moralen.

Men men, vi får se hur det går, det är invägning varje måndag och då får ni iaf veta hur jag klarat mig!

pussochkram!


Kommentarer
Postat av: Näbbis

Må bästa kvinna eller man vinna :)

2007-06-29 @ 11:23:55
Postat av: Lina

eller man? jag förstår inte...
=)

2007-06-29 @ 16:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback