mardrömsmigrän

Gårdagen var verkligen ett lågvattenmärke i mitt liv. Dagen började riktigt bra med att jag gick upp i god tid innan jag skulle till gymmet med min svägerska, jag kunde ta det lugnt och äta min havregrynsgröt utan stress. Trots att jag sovit ut och ändå gått upp tidigt så hade jag kvar min förbannade huvudvärk som jag haft hela veckan. 
Även gymupplevelsen gick bra. Vi gick på ett spinning 60 pass och trots att det var riktigt hårt och jag var riktigt svettig och slut så kändes det skönt och jag kände inte vid något tillfälle att 'fan heller, aldrig mer' vilket jag ändå hade väntat mig. (idag kan jag ju påpeka att jag faktiskt inte har någon träningsvärk alls, förutom att jag är lite stel i nacken vilket jag tror har att göra med att jag bar min otympliga väska hem i snöstormen. detta tillägnar jag min uppvärmning dansandes till 70-talshits på kasett och min nedvarvning hemma, görandes samma sak =))

Så ungefär till strax innan ett så var dagen okej. Sedan får jag för mig att gå hem en inte speciellt lämplig väg då man har tunga fuzzy-moonboot-skor, dum väska och det är snögeggigt överallt. Det var motvind varenda meter hem om jag var helt bedövad från pannan till nyckelbenen när jag väl var hemma. Då fick jag stressa mig och duscha, klä på mig, torka håret osv för att komma iväg till backaplan som Jonathan tydligen bestämt att vi skulle till. (fin tanke på ett sätt då jag brukar vilja gå och småspana på backaplan på helgerna.) Han fick åka före då vi behövde hinna till systemet utifall vi skulle till några polare och spela poker på vägen. Då det visar sig, när jag väl är där, att Jonathan håller på och missar "det enda programmet på tv som jag vill se denna veckan" så är det bara att stressa hem igen, utan att hinna handla mat eller något. 

Väl hemma börjar irritationen gro över att han inte påminde mig om att handla mat utan bara stressade mig hem, vilket innebar att det fanns INGEN mat alls som jag kunde äta hemma. Om irritationen eller migränen kom först vet jag inte, men när väl the mother of all migrains började sätta in så bara odlade de på varandra. Jag låg i sängen och bara grät för att jag trodde jag skulle spy och min skalle skulle spricka. Jag vägrade att säga vad jag ville ha för mat eller om jag ens ville ha någon mat (klockan var halv sju, jag hatar att äta middag efter klockan sex, och i ett läge som detta kan jag vara tjurig om något!) och blev någorlunda ilsken då jonathan (samtidigt som han hämtade sin beställda pizza!) köpte en fruktsallad till mig. Fruktsallad till middag. (och den bestod av inte speciellt goda vindruvor, halvgod kiwi och helt okej banan, ingen direkt sensation)

Jag var grinig hela kvällen även om det blev bättre när jag fick en kopp te och fick se på mighty boosh live ännu en gång och slumra till framåt slutet. Tro nu inte att allt var frid och fröjd sen. När väl mighty boosh var slut och jag precis vaknat till för att hinna se min favorit-del (old gregg) så ville jag bara lägga mig i sängen och sova för alltid ungefär. Då lyckas jonathan ställa ett stooort glas fullt med vatten på fönsterbrädan som är alldeles bredvid hans sida av sängen varpå han kastar sitt täcke över mig, rakt på glaset och får ungefär 0.6 liter vatten i vår nybäddade säng. Allt blir genomblött (lakanet, båda täckena, en av mina filtar, jagsjälv, ja allt utom Jonathan), jag blir klarvaken och får tillbaks migränen tusenfalt. 
När han tillslut bytt sängkläder (jag gick ut till soffan och la mig med massa filtar) och dragit tillbaks mig till sängen (vid det här laget var både han och jag ungefär lika arga på varandra) lyckas jag efter ett tags surmulet gnällande somna och äntligen blev det idag.

Så om någon tycker att de haft en hemsk dag eller varit jobbig mot sina nära och kära så är det bara att tänka på min lördag, rysa lite och känna sig lyckligt lottad =)

Idag ska jag se till att gå till affären och så ska jag låta Jonathan laga maten medan jag är borta och gymmar med min käre bror. Det ska bli skitkul faktiskt! 
Idag till middag blir det nyttiga veganska färsfyllda paprikor med råris. Färsfyllda paprikor är min favoriträtt så idag är jag nog snällare än igår =)

 


Kommentarer
Postat av: Maria

Hahahahhahaahaaaa! Ah fy fan vad allt kan gå snett ibland!

Postat av: Lina

både jag och jonathan vill nog bara förtränga att den dagen någonsin inträffat =)

2007-01-22 @ 07:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback