imitation of life

Den här helgen har bara flugit förbi och inte varit speciellt bra på något sätt. Det har hänt en del men det känns inte som att jag faktiskt gjort något. I fredags skulle vi gå på bio men missade att köpa biljetterna med en minut pga sjukt långa köer till kassorna. Vi orkade inte vänta tills det gick nån annan film vi ville se (*hrm* rocky *hrm*) så vi begav oss hemåt. På vägen köpte jag två toppar, en rätt slappskön-aktig och en fin rätt så speciell, båda var ju på rea så jag kom undan med att betala nästan inget alls. Topp nummer två är nog det bästa som hänt i helgen för jag gillar den verkligen!
När vi väl kom hem tittade vi bara på Little Britain och somnade som stockar efter det. Sjukt trötta var vi.

tröja


Lördagen blev inte direkt fylld med händelser den heller. Tränade cykel 60 med stina på förmiddagen och fick stressa iväg till Kållered för att hälsa på "svärföräldrarna" på eftermiddagen. Där åt vi middag och hade det trevligt med Jonathans föräldrar och hans yngsta syster. Därifrån åkte vi vid halv nio raka vägen till vår krog på vårväderstorget för att ta några öl med två kompisar. Ni som reagerar på att jag drack öl kan jag ju berätta lite om undantagsregeln för. Jag har ju en kost att följa men eftersom jag redan har de kraven på Jonathans föräldrar att de ska göra vegetarisk mat till mig så pallar jag inte att också kräva att det ska uppfylla gillian-kraven, och då har det tendens att bli så att hela kvällen, även efter vi lämnat hans föräldrar, blir gillian-fri. =)

I alla fall så fördrevs hela resterande kvällen på vår krog med kanske några för många öl, fast ändå inte då kvällen var mycket trevlig! Dock har väl detta resulterat i att jag bara varit lat och sunkig idag och gjort typ inget alls. Hade massa städ och annat som behövdes göra men nej nej...

Så därför känns den här helgen lite bortkastad. Och imorgon börjar en ny hård arbetsvecka med mycket sena tider och träningspass och extraarbete. Suck. Men vi får väl skylla oss själva. Det kan ju kanske vara skönt att få vila lite en helg också och inte göra så jättemycket. Bara det att oordning egentligen är det sista vi behöver. =( 

Men nu ska jag inte grina över min egen lathet (jag har faktiskt ändå rensat upp lite, lagt in lite kläder, handtvättat en topp, gått ut med tre påsar skräp, lagat nyttig mat inför veckan, och jonathan har diskat!) utan istället titta på filmen om FI!

puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback