dag 10, utmaningen

Jag börjar nog komma in lite i mina nyårslöften nu tror jag. Tränandet har det inte blivit något med än men det är eftersom jag sitter med världens tråkigaste tenta just för tillfället och stressar kring den, men träning är inplanerad! 15-18 blir det till att simma, iaf vid två tillfällen. Nittonde börjar jag mina två hårda veckor på gymet med min svägerska. Det ska nog kunna kickstarta mig.
Matmässigt har det gått riktigt bra tycker jag hittills, även om jag tjatat varje dag om att få baka en chokladkaka =) Har börjat denna dagen nyttigt som vanligt nuförtiden. En kiwi innan duschen och sen ett glas färskpressad clementinjuice och en skål havregrynsgröt med lite tinade frysta hallon och blåbär i. (Nej, det är inte som Hampus tror, jag har inte dubbelt så mycket bär som gröt, utan tvärtom). Till mid-morning snack var jag lite tråkig och åt två kiwis, bara för de blir snart dåliga. (Måste sluta köpa så stora mängder av allt!)
Till lunch idag blir det en nyttig chili sin carne, helt utan salt, socker och konserveringsmedel mm, med råris, och till middag ska det bli en spännande hemmagjord typ rotsaks-pyttipanna i ugnen med quorn och ugnsbakade rödbetor. Quornen har jag marinerat i en nyttig marinad (olivolja, lime, citronjuice, chili och vitlök) sen igår så förhoppningsvis blir det lite smak på det hela utan salt och köret.

Det absolut värsta är att eftersom jag inte hunnit träna något och hade en dag "ledig" från utmaningen när sambons syster var här på blixtvisit från england (ja den dagen har räknats bort ur utmanings-dagarna) så har jag typ inte gått ner något. Har ju inte så massa kilon att gå ner, men med tanke på att jag heeelt slutat med extra socker och salt, jag som åt hur mycket chokladkaka och chips och pizza som helst innan, så borde jag rasa i vikt! Men alla bra kurer är väl så, det funkar långsiktigt. Och så måste jag ju motionera =) och två kilo har jag ändå tappat, men det är ju en droppe i havet i stort sett.

nu är det nog dags att tentaplugga lite, återkommer med info om rotsakspyttipannan om den blev bra =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback