Vad fan menar du Marit Paulsen?

Jag är faktiskt upprörd. Riktigt arg. Det är klassisk rasism och nedvärderande av andras upplevelser. Jag har aldrig någonsin tyckt om kappvändaren Marit Paulsen, som nu försöker marknadsföra sig som nån slags stålgumma fast hon egentligen mest är en slökärring, men när hon i en tv-reklam säger att hon tillhör den sista generationen (eller årskull eller vad fan hon säger) i Europa som har minnen av krig och terror. Hur kommer det sig då att jag träffat mängder av människor som inte ens är myndiga som har genomlevt krig och etnisk rensning i europa??? Folk från kroatien, folk från bosnien, folk från serbien, folk från makedonien, folk från kosovo och så vidare och så vidare. Räknas inte dessa människorna? Är de inte tillräckligt high brow, tillräckligt vita eller tillräckligt europeiska för att räknas??

Hur kan INGEN ha rättat den här dumhaggan innan reklamen släpptes till TV? Är det INGEN som minns kriget i forna jugoslavien? Ingen folkpartist i alla fall, det är ju tydligt. Skäms med er!


uppdatering:
marit själv säger såhär:
Jonas: I din reklamfilm hävdar du att du tillhör den sista generationen som upplevt krig i europa. Räknas inte kriget i forna jugoslavien?
Marit Paulsen: Hej. Självklart avsåg jag det krig som föranledde Jean Monnet och Schumann att formulera grunderna för den Europeiska unionen.  (ja nej men sjäääääälvklart Marit och när jag öppet går ut i media med att du är nazist och var Hitlers högra hand under kriget så är det inte förtal utan jag menade sjäääälvklart att du är folkpartist och bor på landet. Det var väl underförstått?)

andra marit-vänliga verkar påstå att kriget i jugoslavien antingen inte påverkat hela Europa alternativt så ska bara EU-europa räknas.

Såhär känner jag: "självklart ansåg jag det krig som..." JA MEN SÄG DET DÅ DITT PUCKO! För det andra: jag måste säga att mig personligen så har nog kriget i jugoslavien påverkat mig mycket mer och jag bor låååångt från jugoslavien (och har barn med en person som nog aldrig ens hade funnits om det inte varit för andra världskriget, så det är inte så att andra världskriget INTE påverkat mig)  Det finns nog forna jugoslaver i hela Europa och självklart har det påverkat hela Europa. Och om man bara ska räkna eu-europa så är inte det bara nedlåtande utan också något man bör påpeka. Det är en onödig, provocerande och korkad reklamfilm. Precis som Marit själv. Som inte tror på ekologisk mat heller. Man borde bespruta henne några kilon, dumröven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback