CP

Jo förresten, jag har ju inte tid att skriva här men jag läser så himla många intressanta bloggar nuförtiden. En som jag precis börjat läsa (jag hinner ju inte läsa så mkt) är Cpmammans blogg och Cpmamman uppmanar folk att skriva positiva inlägg om CP så att man när man söker på Google kan få upp positiva inlägg istället för bloggar där folk kallar någon "jävla cpunge, dampbarn" typ. Jag kan föreställa mig hur surt det är att få upp sån skit när man söker info om sitt barn. Men jag hinner ju inte skriva någonting vettigt och jag vet egentligen förtvivlat lite om cerebral pares, så jag skriver istället bara: läs cpmammans blogg.  Det är dagens tips.



(bloggar om barn med olika sorters sjukdomar, syndrom eller liknande är min drog nuförtiden. Föräldrarna har ett hopp som andra gnällföräldrar (som jag!) inte har och barnen är sånna fighters. Det lyser upp vardagen att läsa om barnens framsteg trots allt. För de är ju precis lika fina, underbara, önskade och efterlängtade som friska barn, de verkar bara ha egenskapen att de gör folk omkring sig till lite bättre människor helt enkelt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback