Att jobba på sin vikt

Ja som ni vet så vill ju jag, som de flesta andra i världen, gå ner i vikt och komma i bättre form. Jag tvekar då och då kring om det faktiskt kommer hjälpa mig att trivas bättre med mig själv om jag går ner i vikt eftersom huden på min mage inte verkar vilja anpassa sig alls till att jag inte är gravid längre. Ju "smalare" jag blir desto mer äcklande blir resultatet liksom. Men oavsett äckliga hudmagar och sånt där så vill jag ju gå ner i vikt för att få bättre kondition och hälsa, jag vill leva länge och jag vill kunna ta på mig kläder utan att de skaver och klämmer på grund av allt överflöd. Nu har jag inte vägt mig exakt på morgonen utan vägt mig efter frukosten och utifrån det resultatet (med lite lite vikt avdragen för frukostvikten) så är jag snart normalviktig enligt BMI. Underbart, eller hur? Jag äter ändå godis och sånt där ganska ofta men äter oftare två bitar mörk choklad än hundra gram mjölkchoklad och sådär. Sen så hjälper nog jobbandet en hel del också. Hur mycket man än springer efter ungen sin så har man ändå en massa tid att pilla i sig choklad samt ligga och dåsa på golvet bredvid duplobyggande småunge när man är hemma med barn.

Så nu jäklar. Detta får bli sommaren när jag blir normalviktig igen. Det känns jätteviktigt!


(ungefär två kilo är det kvar till övre gränsen av normalviktig, dvs under 25 i BMI. Sen är det bara att försöka fortsätta neråt en bit till.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback