respektlöst

Ja, ni har väl sett reklamen om att 118 800 ger svar på allt? Läs länken under så får ni veta varför jag aldrig någonsin kommer att beblanda mig med det företaget.

http://www.vemihelvete.se/2009/01/118-800-ger-svar-p-tal.html

Maken till respektlöshet får man väl ändå leta efter, även om man inte är kristen? Och förresten, att Jesus har funnits är väl knappast omdiskuterat, bara om han egentligen var Guds son. Så där blir det till och med faktafel.

Det känns som att det alltid blir såhär, kristendomen får man håna till höger och vänster utan att det blir stora rubriker a'la rondellhundsmohammed. Tycker det är skevt. (tycker dock inte man får håna andra religioner heller, det gäller att respektera folks tro!)

Det är inte så att jag inte tycker det kan finnas ett visst mått av humor som man kan använda gentemot eller i religion. Jag är till exempel inte emot religiös merchandise och sådär utan tycker det är ett modernt, roligt sätt att förhålla sig till religion. Men det sättet som Markus Öhman yttryckte sig på tyckte jag mer lät som en korkad högstadieelevs tråkande. Och det är inte okej.


Kommentarer
Postat av: Mormor

Sökte på M.Ö. och läste en artikel där samtalet mellan M.Ö. och den frågande pastorn stod. Aldrig i hela livet hade jag kunnat tänka mig att en VD kunde svara så ohyfsat. Mycket får jag lära mig genom dig. Bra Lina! Fortsätt granska världen. Kram! Mormor

2009-01-24 @ 14:58:53
Postat av: Anonym

Jo, det är omdiskuterat om Jesus överhuvudtaget har existerat.



Vad än prästerna säger under konfirmationen så finns det inte alls några historiska källor förutom de kristna texterna som beskriver Jesus eller någon som kan vara Jesus.



Eller som Britt-Marie Näsström, professor i religionshistoria vid Göteborgs universitet sagt: ”Det är för länge sedan konstaterat, det finns inga historievetenskapliga bevis på Jesus existens. Däremot säger bibelexperterna att det skulle bli väldigt besvärligt om Jesus inte existerat och om han inte hade vandrat med sina lärjungar.”

2009-01-25 @ 10:18:55
Postat av: Icka

Även en hardcore ateist tycker att man ska behandla alla med respekt och unge herr VD har ingen respekt i kroppen. Han är säkert medlem på Flashback....



2009-01-25 @ 12:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback