Massa bra inlägg

Ja, igår hade jag minst fem BRA inlägg i huvudet. Ett var kort och väldigt roligt men det glömde jag bort. De andra hann jag inte skriva. Men nu vet ni att jag egentligen skulle ha skrivit massa igår. Det är väl tanken som räknas ändå?

Idag ska jag och lillräkan åka och bada och det ska bli väldigt roligt om än inte småstressigt. Vi ska åka själva och det är första gången  jag badar helt själv med det lilla livet (i badhus då, i badkaret badar vi alltid själva) och till skillnad från senast när jag var ensam med henne i omklädningsrummet (för då badade Sebbe med oss och han var ju inte välkommen i vårt omklädningsrum) så är hon inte ligga still på en filt och vara nöjd för att en fyraårig flicka klappar henne på huvudet. Så hur jag ska kunna gå därifrån i något annat än min genomblöta baddräkt får vi väl se... men de har barnstolar i duschen så jag ska nog kidnappa en sådan.

Sen hoppas jag att Elsa inte blir sååå trött att hon somnar på vägen hem, för hon ska helst hem och äta innan det är eftermiddagsvilasdags, men man blir ju sååå trött av att bada så vi får se.

Vi gillar ju att bada så vi har faktiskt en fin badring till Elsa som hon kan sitta i och snurra runt sig och sprattla fritt med benen, men den tar vi nog inte med idag. Det blir lite för mycket att packa ihop.

Så, nu är det dags att börja packa ihop! :)

p.s Elsa går nästan hela tiden nu, hon är jätteduktig på det och det är verkligen kul. Vi har ett barn som går! det känns konstigt och spännande :)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hoppas ni får en härlig dag! Från det ena till det andra.Läser du inte e-posten? Den gröna dressen ligger här hemma och väntar på att bli överlämnad. Kram mormor

2009-02-17 @ 08:59:06
Postat av: jonna

åh, jag "skriver" också alltid en massa uppfriskande och skojiga inlägg i huvudet. typ när jag är ute och går eller när jag precis ska somna, men sen är de spårlöst borta nästa gång jag sätter mig vid datorn.

det är en av anledningarna till att jag inte blev journalist på riktigt.



vi har också ett barn som går. när man håller henne i händerna. och eftersom det är det enda hon är intresserad av under sin vakna tid så lider både jag och oliver av grav räk-rygg för tillfället.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback