Antipiratpinsamt

Herre min gud. Som jag sagt innan så är ju jag inget fan av The Piratebay-killarna men jag måste säga att de som åtalar dem inte förtjänar att vinna. Inte på något sätt. Det är ju pinsamt när man lyssnar på rättegången och de som gjort undersökningar av nedladdning osv inte kan NÅGONTING. De kan säkert upphovsrättslagstiftning men de kan ju sjutton inget om teknik. Varför har inte de stora bolagen som ligger bakom det här åtalet gett sina advokater osv en riktig utbildning i tekniken? Eller hyrt sig en duktigt tekniskt kille och utbildat honom i upphovsrätt. De kan ju inte ha inkompetenta vittnet som bara säger att de inte kan svara på frågan för att de inte kan tekniken!!

Och jag vet ju knappt vad jag hoppas på men jag hoppas verkligen inte på att åklagarsidan vinner, för det är bara pengahungriga bolag som vill förbjuda delar av internet, men jag skulle önska att man kunde säga att ingen gick ut som vinnare utan att man ska göra om rättegången till ett ordentligt forum för diskussion och lagstiftning gällande upphovsrätt och internet. Världen måste förändras med tekniken, Internet är som ett nytt, globalt land och vi måste ju ha speciella lagar som invånarna/användarna i det landet varit med och skapat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback