Stackars barn säger jag då!

Det är tydligen synd om mitt barn och tydligen har jag förmodligen skadat det också, enligt inspelningar av råd från amningshjälpen. Jag är absolut inte emot amning, varken deltids eller långtids, men att säga att folk som ger modersmjölksersättning förmodligen skadar sina barn och sänker deras livskvalitet tycker jag är ett sånt jävla slag under bältet! Precis som det är väldigt få kvinnor som gör abort på abort på abort istället för att börja med kondom så är det väldigt få kvinnor som bara helt jävla sonika väljer bort amning utan att ens försöka sig på det! Jag blir jävligt provocerad av den här inställningen, den fanatiska vägen. När blev det så att man antingen var tvungen att vara FÖR eller EMOT amning? Kan man inte bara få det att funka för sig själv och acceptera det som funkar för alla andra? Suck säger jag bara.

http://www.metrolifestyle.se/ har ett ljudklipp.

Kommentarer
Postat av: jonna

jag har inte lyssnat på ljudklippet eftersom det är kväll o.dyl. men jag ska när jag vågar ha volymen på och är lite mindre trött. men det låter ju helt knäppt att de skulle sitta och säga så när de samtidigt propagerar för att amning eller inte amning ska vara varje kvinnas val och "till och med" lyfter fram linna johnsson (eller vad hon heter), som har valt att inte amma sitt barn, som en förebild.

Postat av: Mormor

Lina, din mamma och hennes syskon är alla uppfödda med mjölkersättning då jag inte hade någon mjölk. De är friska, vackra och intelligenta och har alltid blivit bedömda som A-barn på BVC.Undrar hur de blivit om de fått 1/2 cl bröstmjölk varje mål istället? Varför är ersättningen farlig? Är inte en ostressad mamma det bästa. Krama Elsa från mig.

2009-08-29 @ 23:50:54
Postat av: Smsa Låna

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-20 @ 07:54:39
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback