Men för guds skull!

Jag gillar kalas, det gör jag, men nu är det födelsedagar varje dag tills på söndag.. Imorgon fyller jag själv år (woho), dagen efter det är det kalas för två vänner till mig varav en fyller år på dagen och den andra fyllde för två veckor sedan (de är sambo så de kombinerar kalas, väldigt praktiskt), på fredag fyller underbara Gustav ett år (största happeningen helt klart), och på lördag fyller min kära mamma 34 år eller något sånt. Så idag ska vi in till stan och jag har panik. Vad ska jag köpa till alla? Vad måste jag köpa att ha hemma tills mitt eget kalas? Har jag allt jag behöver till tårtan? Och så måste jag köpa nytt cykellås. Troligt att jag minns det i all presentyran.

Viktigast är i alla fall Gustav. Man fyller bara ett år en gång. Men det gör mig också lite nervös. Man vill ju ge något bra, men jag tror också på att se sin ordning i det hela. Det är liksom inte min plats att köpa en bobbycar till honom, det ligger på någon närmre. Jag vill heller inte köpa något för skrymmande, för man vet aldrig hur mycket andra skrymmande saker han får. Elsa fick en underbar present av Gustav och hans föräldrar så det har man ju att leva upp till :) Men jag ska väl följa min instinkt och helt enkelt köpa något han kommer tycka är kul. För det är det som räknas! (eller?)

Så. Nu tar jag ett andetag och sen börjar kalasveckan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag dikterar för mamma.

Jag vill mest bara pussa på min bästa Elsa.

Och kanske mamma Lina lite också.



Jag tycker om att läsa också. Fast mamma läser sååååå sakta!

Och sen tycker jag om bollar! Och mamma letar efter en tunika till mig som det inte är för mycket rosa på.



Men mest av allt vill jag pussa Elsa. Hon smakar så gott....

2009-04-28 @ 15:31:31
Postat av: Gustav

Det var jag som sa det peka uppåt

2009-04-28 @ 15:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback