Viktmålsuppdatering

Kom på idag att jag glömt att uppdatera hur det går med den där viktnedgången som vår superdyra våg skulle inspirera till. Och trots att jag inte anstränger mig till max, för det orkar jag inte just nu, så går det ändå neråt. Mitt mål var ju att gå ner fyra kilo på en månad, men nu tror jag nästan målet är att gå ner närmare fem kilo på en månad så blir jag mer nöjd. Hittills har jag gått ner 2,6 kilo på tio dagar, och det tycker jag känns rätt bra, då skulle jag ju kunna gå ner fem kilo på 20 dagar, och det är ju under en månad, och målet är alltså nåbart. För alla veckor kommer jag nog inte leva riktigt så bra som den innan denna så jag kan behöva de tio dagars marginal jag får i slutet på månaden.

Jag är i alla fall väldigt glad att det händer något! Är sååå trött på att bara slö-gå-upp-i-vikt och inte passa i mina kläder och inte vara bekväm eller må bra, vill känna mig mer som vanligt igen, och Elsa är ju snart ett halvår, så det är ju dags!! Man kommer liksom till en punkt då man inte kan skylla på graviditetskilon längre... typ som när man börjar klättra upp mot sin graviditetsvikt i sista månaden... ehh.. (ja jag har ju typ gått upp fem kilo sen förlossningen!!! Man ska ju gå ner efter det!)

Såhär ser det iaf ut:
31/8 0
10/9 -2,6


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback