Fortsatt nedgång

Trots att jag haft två helger på raken i fettets tecken (och då snackar vi riktiga skithelger, alla tre dagarna med skräpmat och kakor) samt två dagar med besök av mormor respektive farmor, vilket i sin tur betydde ännu lite mer kakor, så har jag ändå gått ner 4,4 kilo! Och 1,8kg de två senaste dagarna... inte helt okej kanske, men tror jag lagrat mycket vatten pga att jag ätit jäkligt salt mat i helgen och sådär. Skönt att ha gått neråt hela tiden i alla fall, om jag bara går ner ett enda gram till så är jag nere på den vikten jag hade tänkt mig i slutet på september, så imorgon ska jag väl vara rätt nöjd.

Frågan är nu om jag ska fortsätta köra så stenhårt eller om jag nu ska försöka mig på att vara lite mer balanserad och gå ner resterande 5-10 kg lite mer långsamt och kanske mer långsiktigt. Då kanske jag tappar glöden och går upp igen och det vill jag ju verkligen inte, men å andra sidan vet jag inte hur länge jag kommer orka köra såhär hårt. Men kanske tills jag gått ner några kilon extra, så jag har en buffert om det spårar ur!

Idag ska jag i alla fall iväg och träna. Glömde att jag skulle gjort det måndag/tisdag så det får bli idag. Bättre sent än aldrig i alla fall :) Och idag kände jag typ för första gången mina magmuskler igen! Förutom att de varit nästan obefintliga så har de legat gömda under ett mindre smickrande lager tjockhet. Så nu märker jag i alla fall skillnad!

Såhär ser det ut nu:

31/8 0
10/9 -2,6
12/9 -3,1
24/9 -4,4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback