Elsauppdatering

Ja jag måste väl skriva lite om lilla Elsa också! Hon är inget solsken just nu, för hon  håller på att få två tänder till nu, vampyrtänderna. På ett sätt är det skönt att hon får massa tänder på en gång, för man kan ju inte vara grinigare än grinigast och så slipper det bli så utdraget. Hon är iaf en liten gnällapa. Hon har krupit några kryp framåt men liksom mest av misstag. Nu åker ju inte hennes ben bakåt längre när hon går upp i krypläge och det är lite tragikomiskt för när benen inte åker tillbaks av sig själva så vet hon inte hur hon ska komma ner på golvet igen, så hon står i krypläge, eller kryper lite, och gråter heeela tiden! Hon vill ju bara ner på golvet, och ibland för det henne då framåt :)

Har ingen vikt/längd-uppdatering på henne då det är typ en månad tills vi ska till bvc, även om jag nog går på drop-in när hon är 6 månader, men om jag får gissa så gissar jag: 8,3kg, 70 cm. Nu är storlek 62 utsorterad också :)

Har inga bilder just nu då Sebbe aldrig lägger in dom och jag inte har tid eller lust att göra det när jag är hemma på dagarna. Vet ju knappt om det finns plats på datorn, så både ni och jag får snällt vänta tills Sebbe gör det.

Nej men ååååh. Jag glömde ju!!!! Vi har köpt en ny barnvagn!!! :D En sprillans ny svart Britax Vigour 3+

britax

Den är underbar och Elsa sitter så bra i den. Vi är verkligen nöjda! (bilden är från britax hemsida, inte vår bild såklart)

Elsa har också fått en ny fin matta i sitt rum, men eftersom de flesta inte vet hur hennes rum ser ut så får jag väl lägga upp bilder på det någon dag istället :) Jag fixar mer i det numera eftersom hon sover i det och är där lite mer än tidigare :)

Nu är jag i alla fall frisk och Elsa är bara lite snorig nu, inte så sjuk längre, så snart kan vi uppta vårt umgänge med världen =D

Kommentarer
Postat av: Maria

Tjusig vagn! Den går att göra till sulky också så hon kan ha den s länge hon behöver vagn eller? Eller ja, det e la typ en sulky?

Postat av: Stina

Åh.... Jag är så avundsjuk på vagnen. Försöker trösta mig med att vår vagn funkar utmärkt. Men den verkade så himla praktisk.

2008-09-11 @ 09:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback