mat på stora fat

Inspirerade av våra grannar så gjorde vi igår vår första veckoplanering av mat, vilket också gjorde att vi kan planera våra inköp lite bättre. Det resulterade även i att vi ska göra strudel för första gången idag. Det kan ju bli hur som helst. Jag vägrade dock grönsaksstrudel då jag tyckte den såg vidrig ut. Det blir vegofärs-och-ost-strudel. Det blir nog gott, hoppas jag :) Jag ska baka foccacia också, det brukar bli supergott. Jag gör min foccacia med massa olja, vitlök och fetaost samt lite soltorkade tomater. Förra sommaren, när jag var fattig som en lus, så bakade jag en hel massa foccacia i början på sommaren och frös in, sen levde jag på det hela sommaren. Det, och netto-pasta. Sebbe sa att jag absolut får baka foccacia nu, om han också får äta denna gången. Jag var nog lite snål med det förra året...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback