ELSA

Måste skriva lite om Elsa, som blev åtta månader i söndags! Hon är så himla stor nu. Hon ställer sig upp hur lätt som helst, hon behöver bara lite lite stöd för balansen, men hon behöver inte hålla i något för att dra sig upp utan kan styrkemässigt resa sig alldeles själv. Hon är så himla stark! Häromveckan hängde hon sig i grannens bord så hon hängde och dinglade från bordsskivan. Så stark borde inte en bebis kunna vara :)
Hon går med stöd och kryper hur lätt som helst, men det har hon ju övat på länge. Hon sitter på knäna, vilket är väldigt praktiskt för henne som alltid är i farten.
Hon är en väldigt social och glad bebis numera och hon har utvecklats så himla mycket. I dagarna ska jag lägga upp en bild på henne så ni får se hur stor och fin hon är :) Hon är ju nästan 74 centimeter lång och väger över nio kilo! Snart växer hon väl om kusin Vilmer om vi inte aktar oss :)

Igår så var vi ute i den norra skärgården och grattade Ulrika som fyllde år, och hälsade på lill-Gus med pappa också såklart. Det var jättetrevligt men Elsa var grinig hela vägen dit och sen så skrek hon som besatt hela vägen hem. Det var mindre trevligt. Alla på bussen som vi var längst på HATADE oss. Tillslut fick jag henne att sova när jag var på 31an på väg hem till oss, genom att gå fram och tillbaks med vagnen i gången. Alla tittade på mig som om jag var galen. De hade ju inte varit med på den tidigare bussen så de förstod ju inte vikten av sövandet.

Nu ska vi strax äta lite och sen upp till Ylva och fika. Jag har bakat nu på morgonen, bara därför :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback