vadslagning

Inför morgondagens läkarbesök på BVC så har jag och Sebbe slagit vad om Elsas vikt. Sebastian tror att hon kommer väga 5925 och jag tror 5900. Jag är lite orolig för att förlora, då hon alltid gått upp över förväntan. Min viktgissning är dock uträknad från hennes tidigare uppgång, då jag räknat ut att hon nog inte ska väga 6 kilo förrän på fredag =) Jag hoppas i alla fall på att komma närmast.
I övrigt är jag bara orolig att läkaren ska påpeka att hennes huvud är lite för platt. Men hon sover ju så himla mycket, och trivs inte jättebra på mage så jättelånga stunder, så det blir liksom så... men vi försöker verkligen ha henne så mycket som möjligt på mage nu.

image102


När hon krånglar och har sig i ens armar ser hon i alla fall ut såhär nuförtiden. Hon är så underbart söt min fina fina flicka. Idag var hon för övrigt med mig på seminarie i skolan och sov hela tiden, fastän det i stort sett var dags för henne att vakna och vilja ha mat. Min lärare sa att hon är såå välkommen på de andra seminarierna också, det var ju skönt att hon kunde imponera såpass på honom! =) (sen att nästa seminarie är klockan 13 istället för 08.30, och hon inte alls kommer sova då, är en annan femma...)

På fredag fyller Elsa två månader! Helt fantastiskt att det gått så lång tid. Hon blir bara större och större =)

Nu ska jag nog faktiskt passa på att gå och vända henne på mage! =)

Kommentarer
Postat av: Maria

hahaha nu har jag inte sett hur din man ser ut men herregud va hon är lik dej!! =D Har hon fått sin slutliga färg på ögonen än eller är dom blå på bilden?

Ja det var ju det med hur dom ska ligga, vet inte om det ändrats sen jag fick jonathan men då skulle dom ABOSLUT inte sova på mage, sen ska dom har mjuka kuddar och sova på rygg... pyttsan säger jag, så länge dom sover gott! Jonathan låg på mage nästan hela tiden och det gick liksom bra... =D

Postat av: Jenny

Då är Elsa större än Nils var när han var två månader. Den 27/2 (dagen efter tvåmånadersdagen) vägde han 5914 gram. Hoppas allt går bra på BVC.

2008-05-20 @ 15:13:33
URL: http://jennybelin.blogg.se
Postat av: http://fashionpassionstyleopinion.blogg.se

Elsa är väldigt söt =), en riktigt gosig bebis. Hon liknar dig.

Det kommer säkert lösa sig med lägenhet för min del, så småningom, trist väntan bara...

2008-05-30 @ 11:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback