Och vinnaren är...

...jag!!
Elsa vägde idag 5885 gram, och alltså vann jag vadet då jag bara var 15g ifrån. Jag vet minsann exakt hur mkt min dotter går upp per dag =) Och precis som enligt mina beräkningar så kommer hon att väga sex kilo då hon är två månader, på fredag. Hon var 60,5cm lång och alltså en riktig långis. Hon är väldigt proportionerlig och ligger på +2kurvan för både vikt, längd och huvudomfång. Läkaren som var med idag sa att hon verkligen inte var förvånad över att hon fick tas med sugklocka med tanke på hur stor hon var redan när hon föddes =)

Elsa mår i alla fall toppenbra, och enda anmärkningen vi fick idag är precis som jag trodde att vi måste ha henne lite mer på mage, och då hon gillar att sova på mage låter jag faktiskt henne göra det nu (även om man veeerkligen inte får) men bara då jag har uppsikt över henne, inte på natten eller så. Så om hon slutar andas så märker jag det. Och det är ju väldigt liten risk. Och ju mer hon ligger och sover på mage desto tryggare verkar hon bli på mage även i vaket tillstånd, och det behövs ju det med, för annars så tränas ju inte nackmuskler och sånt.

Ja kontentan är i alla fall att Elsa är frisk och stor och fin! Tjohej! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback