Statistik

Igår trodde jag att det var på gång. Jag trodde verkligen det. Jag kände mig väldigt lipig och konstig, och magen gjorde ont och jag fick en massa tecken kändes det som. Inatt när jag var uppe på det obligatoriska toabesöket så kändes magen väldigt igång, och jag tänkte att det var nån slags förvärkar och att jag skulle vakna senare på natten igen med riktiga värkar. Idag känner jag mig dock i stort sett som vanligt, och bebisen blir säkert sen. Kommer säkert inte på två veckor eller så. Suck. Och igår kände jag verkligen hur jag längtade, hur den gärna får komma nu. Pratade lite vett med den i badkaret i morse, när den stökade runt som vanligt, och sa att den är välkommen any time now. hoppas den lyssnar på sin mamma!

När man är gravid så får man höra all möjlig statistik från olika folk. Här är i alla fall lite som jag fått av olika källor:
Bara 20% föder tidigare än fem dagar innan beräknat datum. (gissar att det gäller alla födslar.)
80% av alla förstagångsföderskor går över tiden.
Bara 2% föder på rätt dag. (antar att det också gäller av alla födslar).

jag går allt mer mot att tillhöra den stora massan, de 80 procenten som går över tiden, men jag har fortfarande en chans att få tillhöra de fantastiska 2 procenten som föder på beräknad dag. (en grupp som min mamma för övrigt tillhör). Vi får väl se. Det ska ju iaf bli snöoväder till helgen, värre än gårdagens lilla snöchock, och det skulle ju på något sätt vara passande, då det faktiskt var snöoväder 29e April när jag föddes, för snart 23 år sedan! Och det är ju inte en vanlig dag för snö direkt... Så om bebisen kommer i helgen, kan det helt enkelt tyda på att sånna som vi inte riktigt kan komma till världen utan att till och med vädermakterna ställer till ett ståhej! =)

Men nu väntar vi med spänning!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej Lina! Förtvivla inte! Lite släktstatistik - Jag skulle få Sven den 24 augusti och han föddes den 24 augusti. Pia skulle komma den 1 maj och jag fick henne den 2 maj. Slutligen Ulla som var beräknad till den 4 februari men hon kunde inte vänta tills dess utan anlände den 28 januari (samma dag som vi beställt barnvakt och skulle gå på bio) Lycka till, vi väntar med spänning på en flicka/pojke. Kram från mormor.

dlutligen Ulla som skulle anlända den 4 februari

2008-03-18 @ 23:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback