Nytt år

Nu är det 2008, vilket känns otroligt läskigt. Jag har tusen gånger tittat på 1/1 i min almenacka men Gud vad fort det har gått! 2008 blir ett stort år i mitt liv, och det är verkligen mitt och Sebastians år! Detta året blir förhoppningsvis året som jag tar min examen och alltså sista året som jag studerar på heltid någonsin. Kanske att jag läser mastersprogrammet eller steg1 och 2-utbildning sen, men det kommer ju vara vid sidan av jobb, inte som heltidssysselsättning. Det är också i år som jag och Sebastian får träffa och ta hand om vår bebis, som är planerad till 20/3. Det blir allt mer verkligt och jag ser allt mer fram emot det. Lite tråkigt att ha skola kvar bara, men utifall att den går över tiden så kan det ju vara skönt att inte bara ha massa dötid. Också väldigt skönt att vi nu bestämt att Sebbe ska vara hemma tillsammans med mig den första månaden. En hel månad, bara han, jag och bebisen! Fast jag kommer ju ha lite skola och sånt, men i stort sett.

Julen, som jag alltid brukar älska så himla mycket, försvann lite i år. Jag fick ingen riktig känsla även om det var god mat och mysigt och allt som det brukar vara. Blev inga speciella julkort, blev inga speciellt fint inslagna julklappar och väldigt lite bakade och pysslande. Får hoppas på ett uppsving nästa år. Dock fick vi väldigt många fina julklappar, och jag tror bara jag kommer glömma ett par om jag börjar räkna upp alla här, och det vill jag ju inte. Kan dock nämna att vi fick en SodaStream Pure med extraflaskor och smak och allt av mina föräldrar, Sebastian fick GuitarHero 3 med sladdlös gitarr av mig, och jag fick en ursnygg mobil (sonyericsson w660) av Sebastian.

image92


Vi fick massvis av andra fina julklappar också, mycket till köket vilket jag tycker om, och inte en enda julklapp vi inte tyckte om. Det var såklart väldigt kul =)

Men om jul var lite av en ljummen besvikelse så kändes nyår desto mer... spännande kanske. Min nyktraste nyår sedan barnsben kan jag ju garanterat säga att det var, och det kändes lite konstigt att fira nyår utan stor fest, men det är väl bara till att vänja sig. Vi firade dock hemma hos min bror och hans fru med en mysig middag, alkoholfritt vin, både mousserande och stilla, mycket "gissa låten" (till Hampus förnöjelse och Stinas förtret kanske =)) några rundor familjegeni och kvällen avslutades på deras infrauppvärmda altan med väldigt bra utsikt över en himla massa fyrverkerier! Lite lite riktig champagne blev det också, lite mer för de andra än för mig, jag fick väl i mig en matsked sammanlagt under kvällen =) Det var en mysig nyårsafton även om det är lätt skrattretande att vi alla verkade ha svårt att ens hålla oss vakna efter klockan tolv =) Jag hade dock väldigt trevligt och det var så underbart skönt dagen efter att varken jag eller Sebastian mådde det minsta dåligt, annars brukar ju första dagen på året vara en av de värsta =))

Något som också gjorde min nyårsafton mer speciell var att min mormor fyllde 75 år då, och det händer ju inte varje dag! =)

När det gäller nyårslöften så hade jag förra året rätt många, och vissa gick det riktigt bra med och vissa andra gick inte alls, även om jag försökte. I år har jag valt att sammanfatta några av förra årets löften i ett gemensamt löfte som blir: Göra mer roliga saker med familjen. I det löftet ingår allt ifrån promenader och matlagning till restaurangbesök och konserter. Jag, som är den oekonomiska i familjen, har även bestämt att jag och Sebbe gemensamt ska ha som löfte att tänka mer ekonomiskt. Sebastians löfte blev att komma i form, jag har verkligen drivit honom långt från sitt nyttiga jag in i en värld av hembakta kakor och fredagsmys =) Jag har idag gått emot vårt gemensamma löfte och för rätt mycket pengar köpt en present till Sebastian som kommer främja både mitt löfte och hans, men det får jag berätta mer om när han fått den så han inte läser det här först =) På fredag ska vi även gå på bio och se Alien vs Predator 2 (ja gissa vem som fick välja film!) och det är absolut en rolig sak med familjen som vi inte gör så ofta som vi borde, så nyårslöftet verkar inte allt för omöjligt att uppfylla! =)

Jag har till viss del bestämt mig för att detta ska bli ett år av eftertänksamhet och av att faktiskt göra det där som man borde göra. Vi går allt för ofta och lägger oss efter att ha kollat på en, eller ibland två(!), filmer och säger saker som "vi borde tatt en promenad" eller "jag borde diskat". Jag ska försöka, även om det verkligen är svårt, att göra en del av de där sakerna när jag faktiskt borde göra dem, istället för att samla allt som verkligen inte går att undvika till en lång hemsk dag av bara måsten.
Så nu ska jag nog gå och plugga lite, för det BORDE jag faktiskt!

Återkommer inom snart med halvtaskiga mobilkamerabilder på vår vackra gran, uppdateringar kring den växande magen och annat!

GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer
Postat av: Stina

Oj! insåg inte att vi hade så väldigt lika löften.

Hampus föreslog att vi helt enkelt får tävla mot varandra...

2008-01-03 @ 10:34:34
Postat av: Mormor

God fortsätttning till er båda (eller säger man alla tre)!
Har väntat så på något inlägg, det var längesedan. Jag är så lycklig för att du trivs med livet och Sebastian. Lycka till i fortsättningen. Kramar till er båda! (jag tycker också om S-an)

2008-01-04 @ 21:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback