Filmvår

Nu är det mycket att göra, en c-uppsats att skriva och en jättejobbig kurs att ha tenta i. Sen börjar allt om med nya svåra kurser. Men det är ju slutet på utbildningen så jag får stå ut! Blir dock inte så mycket tid att skriva här på, men försöker skriva lite då och då iaf, så den stackars bloggen inte dör helt! =)

Så var jag och Sebastian i fredags och såg Alien vs Predator 2 på Bergakungen, och alltså... det är ingen film som är läskig på det sättet att det ger mig mardrömmar eller får mig att tycka att det är läskigt att gå upp och kissa på nätterna, men det kanske inte var ett taktiskt val just nu. Filmen var okej, och vi hade väl inte väntat oss mer heller. Jag som bara sett en liten del av AVP1 och inte sett Alienfilmerna på många år hade först lite svårt att skilja på alien-en och predator-en, och det var tydligen så att alien-karaktären var en alienpredator då den växt i en predators mage, så det gjorde det ju inte lättare. Under slagsmålsscenerna mellan de två monstrena hade jag väldigt svårt att se vem som var vem och orkade inte anstränga mig heller. Den gav lite transformers-vibbar med en löjlig highschool-aktig sektion i filmen. Sånt är alltid tråkigt när det känns omotiverat. Den var väl bitvis underhållande och sådär, men LITE för mycket konstiga saker i folks magar, plus att en del av filmen utspelade sig på en BB-avdelning med små bebisar och gravida kvinnor som monstrena såklart gjorde hemska saker med. Gör ju inte saken bättre att Alien-karaktärerna lägger ägg i ens mage, som rör sig ungefär så som den lille i min mage gör nu. Så de var som sagt inte så taktiskt just nu, men ändå en okej film. (så okej som vi hade förväntat oss typ)

Dagen efter såg vi däremot I Am Legend med Will Smith, och jag är verkligen inget fan av honom som skådespelare. Han var typ bra i Fresh Prince när man gick på högstadiet och sen dess har han känts ganska passé och tråkig. Jag hade inga förväntningar på att filmen skulle vara något särskilt, men den var faktiskt riktigt bra. Bitvis fin, bitvis spännande och sådär. Lagom lång också, man hann inte tröttna på den eller så. Så ska man välja mellan I Am Legend och Alien vs Predator 2 så skulle jag nog föreslå att man väljer I Am Legend faktiskt.

Innan biofilmen i fredags så hade vi även lite mini-datenight och åt på Knossos på Linnégatan. Sebastian åt kolstekta lammbiffar eller något sånt där, och jag åt typ pastagratäng. Maten var medioker och det var verkligen sådääär kul. Så blir det ibland. Men då har vi klarat av grekisk mat också! =)

Nu ska jag tentaplugga lite mer innan det är dags att ta hand om Sebbe som är lite sjuk! =) På tisdag smäller det med en hemskt konstig salstenta och då gäller det att vara förberedd!

Hoppas det nya året börjat bra för er allihopa!


Kommentarer
Postat av: Mormor

Jag håller tummarna för dig Lina på tisdag. Jag litar på dig du gör som vanligt ett bra arbete.
Kram! Hälsa Sebastian!

2008-01-13 @ 14:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback