Ledsamt

Elsa har varit sjuk länge. Hon har varit kräksjuk och efter att varit okej en dag så blev hon dunderförkyld. Hon är fortfarande förkyld och jag är alldeles nojig över att hon ska bli magsjuk eller något liknande igen innan jul. På onsdag är det Elsas första julafton och då måste hon och vi må bra så att det kan bli en bra dag!
Så vi har hållt oss hemma mycket, de senaste dagarna har jag sett till att konsekvent gå promenader och sådant så att Elsa fortfarande stimuleras, men det börjar bli riktigt tråkigt.

Idag skulle jag fikat med underbara mammorna och fantastiska bebisarna men jag kan inte med det. Jag kan varken med att vi smittar någon av de barnen såhär innan jul, samt att jag är rädd för att något barn bär på någon annan smitta. Då jag vet vilka ansvarsfulla föräldrar mina vänner är så tror jag inte att någon av dem skulle smitta oss men om man går på barnvagnsfik och sånt där så vet man aldrig vilka kamikazemorsor det finns där! Och Elsas kropp klarar inte mer sjukdom just nu.

Så idag försöker jag fokusera på annat, städ och mys inför kvällen (det är sebbes sista arbetsdag idag) istället, men nu när det börjar närma sig fikadags så blir jag lite sorgsen och tänker på att jag kunde haft fikamys med bästa morsorna.

Men, vi ses väl snart ändå? Ni glömmer mig väl inte för att jag är feg och försiktig inför julen?

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vi tänkte på dig och pratade om dig så nog var du med allt.

Du kanske kan ta med dig familjen ut i mellandagarna? Så slipper jag sakna dig så länge....



Kramkram.

2008-12-19 @ 00:04:36
Postat av: jonna

självklart glömmer vi er inte! ni var saknade igår.

Postat av: Maria

God jul!

2008-12-24 @ 10:50:12
URL: http://www.hos-emen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback