Akademiska meriter

Idag har jag och Stina i stort sett skrivit klart vår c-uppsats. Jag har precis mailat iväg ett råmanus till vår handledare för en noggrann genomläsning och så ska vi tillbringa nästa vecka med att fixa till alla skavanker hon hittar, och utveckla allt hon inte tycker är tillräckligt. Vi är dock i stort sett klara, vi har till och med fixat referenslistan och fotnoterna så bra som vi bara kan. Och innehållsförteckning och allt. Det enda skrivjobb vi har kvar är halva abstractet och det går ju på en kvart.
Är alldeles pirrig av nöjdhet med oss. Vi har verkligen varit duktiga och är nog klara tidigare än de flesta, även om vi haft lite sämre förutsättningar än många, med Elsas ankomst och allt.

Nu är det bara finslip, och en 2,5veckas kurs i utvärdering kvar. Och då ska Elsa bannemig få följa med till skolan. Sen är jag färdig socionom. Akademiker. Så först föräldraledighet och sedan ut på jobbmarknaden! Pirrigt!

Nä, nu är det fredagkväll och jag känner mig mycket nöjd med mig själv. Slappadags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback