Vi är med barn(vagn)!!

Igår var en händelserik söndag, i alla fall med mina mått mätt, numera =)
Trots att vi gick upp relativt sent, vid klockan tio, hann vi med en liten mysfrukost och ett mellanmål med bland annat mackor med stekt ägg och väldigt god banankaka som jag bakat dagen innan (som välkommen hem-kaka till sebbe), innan vi gick ut på en lugn söndagspromenad i den fina hösten. Vi gick långsamt men ändå en helt okej sträcka och handlade supersur, rätt äcklig granatäppeljuice.
Väl hemma tänkte vi spela lite ps2 men det blev istället att vi satt och listade lite bra maträtter vi vill laga men inte brukar laga, och också lite lätta rätter vi kan laga när vi har ont om tid. På det här sättet hoppas jag vi beställer hem mycket mindre mat, för vi behöver ju bara titta på vår lista för inspiration.
Framåt kvällen åt vi riktigt goda tacos och drack alkoholfri öl, tittade på shrek3 och åt ostbågar! Vilken höjdarkväll!!

Något annat spektakulärt som hände på söndagen var att vi blev med barnvagn! Vi fick en jättefin, lätt begagnad brio duo i fina färger (beigegrön/grå med vinröda detaljer, fint och diskret) av Hampus och Stina (som fått tag på den genom Stinas mamma, som fått den av grannen). Den är jättefin och bra och det gör att det här med bebisen känns väldigt mycket mer verkligt! De hade också med sig mina tupperware-saker som jag köpte på tupperwareparty hos dem för en vecka sedan ungefär. Har testat i stort sett alla sakerna och de är väldigt bra, och roliga! =) Men det får jag skriva mer om någon annan dag!

Nu ska jag lägga lite tid på min fina Näbbis innan jag slocknar framför tvn!

=D

Kommentarer
Postat av: Mormor

Lina, oroa dig inte för att du inte vet hur man sköter en baby. När ni fått ert barn vet ni, instinktivt. Jag lovar. Hade själv aldrig ens sett ett spädbarn när din morbror Sven föddes. Det ser väl ut att ha gått bra-heller hur?

2007-10-20 @ 12:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback