counting flowers on the wall

Blommor är något som gör mig så himla glad. Jag är inte jätteförtjust i krukväxter med mycket blommor på utan föredrar mer sådana med bara gröna blad. Det finns dock bra kombinationer och de är det allra bästa som finns. Snittblommor älskar jag också men de är ju så förgängliga så det är något jag väldigt sällan förunnar mig att ha hemma.

Jag fick en sån vacker blå passionsblomma när jag fyllde år. Den gör mig glad på morgonen när jag sitter och äter min frukost vid matbordet. Jag tycker blommorna är lite läskiga, som stora aliens eller konstiga insekter eller något, men otroligt vackra samtidigt.


image64


Även om de inte finns kvar längre så glädjs jag ändå fortfarande åt alla fina buketter jag också fick när jag fyllde år. Fick söta rosa-ljusgröna rosor av min morfar, de luktade väldigt gott och var verkligen söta.

image66

Stina Svägerska vet att jag gillar färger och inte är den som skyggar för lite nytänkande och gav mig en färgsprakande, jättevacker bukett som förgyllde mången morgon!

image65

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback