Sum sum Summer

I måndags var det sommar till tusen. Det bara skrek SOMMAR utanför fönstret när jag vaknade klockan tolv minuter över sex och trodde klockan var typ elva eller något och att min klocka inte alls ringt vid åtta som den skulle. Glatt överraskad blev jag och låg kvar och småsov till ungefär halv åtta. Att jag var ledig hela måndagen gjorde ju absolut ingenting sämre.

Efter en kopp te och ett litet hurtigt pepp-talk inombords så tog jag och favvo-Näbbster en promenad, INNAN jag fick i mig frukost! Det är verkligen kors i taket, men det var en skön promenad och det blev verkligen ännu skönare att sedan stoppa i sig frukost efter en typ trekvarts promenad.
 
Det var inte så att dagen blev sämre heller. Efter promenad nummer två, som var betydligt kortare och innefattade glassätande, så ringde min kära svägerska och kollade om vi skulle passa på att åka och bada, då det inte är alla som har det så gött som oss och är lediga på en vardag!

Så det blev ännu en promenad till henne och sedan bar det av till Björlanda Kile.

image80

Där var det underbart väder och varmt i vattnet. Vi åt medhavda mackor och hade det härligt i solen som sig bör.

Dock gick det inte att stanna hur länge som helst då jag lovat mamsen och papsen att besöka dem på kvällen. Det var dock inget som kändes jobbigt eftersom jag tycker om att åka till dem. Där avslutade jag då dagen på ett lugnt och härligt sätt med en hel del te och trocadero. Skönt då jag var ganska slut då.

Resan hem från dem blev dock inte helt lugn och enkel, tack vare västtrafiks inkompetens. Tack!

Sommarens första dagar har varit underbara, precis som sig bör! =)

Kommentarer
Postat av: Näbbis

Härligt! Sommaren kändes verkligen som att den var här, inte riktigt just nu men en lång period endå. Västtrafiks inkompentens är känd och ofta förekommande tyvärr. Men snart kommer det mer sol!

2007-06-18 @ 10:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback