ode to svettvallningar a'la försommar (och lasse w)

jag plattar håret med sovrumsfönstret inatt
jag är så trött på min kalender och alla koder
jag vill sova här på riktigt inatt
och blåsa liv i min vätskebalans
Jag får en doft av sommarens första dagar
när svettlukten blåser in ifrån altbo backa

Som du sa det kan vara svårt att bli riktigt nöjd
Det är så lätt att perspirera
Och värmen och insekter står mig upp i halsen
Men mycket vill ha mera
Och jag har kvar av  solen om du behagar
om du behagar dö av värmeslag
Jag har väl knappast lärt mig nåt sen sist
Nej inte jag
Men min fläkt står och snurrar här dag efter dag

Jag simmar i svett
Men jag tror att jag sakta börjar se en kontur
Några armar och ben
Jag jobbar mig inåt så jag ser en figur

(melodi: lars winnerbäck - hugger i sten)

slutord:
min lägenhet är ett växthus. Man tror man inte förrän man varit här. Solen står på hela dagen och det är garanterat över 30 grader i min lägenhet. Det går inte att sova här. Det går inte att vara här. Fastän jag har fläkt. Om det börjar lukta från min lägenhet och ni bryter er in och hittar en blöt fläck på golvet så är det jag, eller möjligtvis en skrumpen skrott, med tanke på hur snabbt all vätska lämnar min kropp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback