my wandering days are over

Ja, eller åtminstone mina praktikdagar. Förutom att jag är ett latarsle som inte skrivit klart min praktikrapport så är jag färdig med praktiken.

Jag köpte en fin liten växt till ett av samtalsrummen på råd och stöd, och jag fick en jättesöt växt av mina handledare och de två andra som arbetar på den delen av socialkontoret.

image74

Rosen ser väldigt rosa ut på bilden men är djupröd i verkligheten, och sitter i en jättefin cremevit kruka med ett diskret mönster på. Passar jättefint ihop och passar bra på mitt bord också! Att det var en ros beror på att den del som jag praktiserat på heter råd och stöd, och alltså förkortas RoS, och därför kallas rosgruppen. =)

Som avslutning sista dagen så åkte jag tillsammans med tre av de jag arbetat mest med till Andrum och tog en långlunch. Det var jättemysigt. Efter det åkte vi tillbaks till jobbet och avslutningsfikade på personalmötet. Ingen direkt betungande dag =)

Till fikat på p-mötet hade jag bakat muffins. Sisådär en tusen stycken. Hälften var rabarber/kanel och hälften kokos/choklad. De var supergoda båda smakerna faktiskt och gick hem bra, även om det inte är ultimat att frakta muffins i en stor plastburk en dag då det är ungefär 30 grader ute, de blir lite soggiga.

image73

Recepten kommer upp senare, separat!

Det var iaf en mysig avslutningsdag och rätt skönt att sluta även om det känns konstigt att jag inte ska arbeta med dem längre.

Well well, sånt är livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback