freetimesyard

I fredags på min fritidsgård hade vi över 40 kids. Det är verkligen extremt, både för fritidsgårdar i allmänhet, min fritidsgård i synnerhet och alla sorters ungdomsställen framåt sommaren.
Men det var alltså över 40 kids. Det är väl en sak. Det var jäkligt roligt också, vilket är ännu mer spektakulärt. 40 ungar på tre personal skulle ju kunna urarta hur lätt som helst men det var en sån skön stämning och massa roliga samtal. Nu är jag lycklig inför sommaren. Bara mina ungar kan göra mig såhär himla glad, samtidigt som de verkligen kan få hela min dag att mulna när de vill det också.

Om jag bara kunde trolla så skulle jag göra framtiden ljus för alla mina fina ungar och se till att de får den kunskap och erfarenhet de behöver för att klara sig bra som de fina personer som de är. Min kollega sa i fredags att det är just den kraften vi har, att förändra deras framtid. Och det var väl därför jag egentligen ville göra det jag gör, men mina visioner har nog skuggats lite på senare år. Mycket kan man göra för många, men inte allt för alla. De som man vill hjälpa allra mest kan vara de som är svårast att komma bara en millimeter med, men den millimetern är så himla värd det när det väl händer.

Jag hoppas ungarna på gården vet hur mycket jag tycker om och bryr mig om dem och att jag önskar dem allt väl i världen. Mitt sinne är i alla fall fullt med solsken tack vare dem!

image71

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback