daysleeper

Idag, för första gången på många många många dagar (känns som en evighet) har jag fått sova ut. Och jag hade absolut ingen jävla lust att sova ut alls! Hela förra veckan, hela helgen och absolut på måndagen ville jag inget inget inget annat än att sova tills jag var gammal och grå, men tidigt imorse när Näbbs klocka ringde så kände jag mig rätt så pigg och utvilad. När jag var tvungen att gå upp på toa så var jag livrädd att jag var så pigg att jag inte skulle kunna somna om, så utvilad var jag. Dock tvingade jag mig själv att sova till klockan nio (och nu snackar vi tvinga) vilket har lett till att jag har lite ont i huvudet nu. Suck. Så jävla typiskt.

Denna veckan jobbar jag helt stört också, måndag, onsdag, fredag. Varannan dag. Skönt att inte jobba så mycket (även om måndagen var ett avslut då jag jobbat både lördag och söndag) men ingen direkt ledighet heller. Vad hinner man på en dag egentligen?

Well.
Idag har jag:
- Bränt av min nya spis och ugn. (kommer separat inlägg om den)
- Diskat all min disk (flera omgångar blev det tillslut, as the day went on)
- Omorganiserat i köket, både av rent praktiska skäl och för att min ena låda pajat (ja, den var söndrig redan när jag flyttade in) och jag behöver en tillfällig lösning tills min kvartersvärd är snäll nog och faktiskt pallrar sig hit med en ny.
- Städat i köket, dock ej golvet, det blir för morgondagen!
- Bytt fyra glödlampor
- Tvättat fem maskiner tvätt, torkat det mesta och lagt in det som hunnit bli torrt.
- Gått ut med återvinning, kompost och sopor. (ja, jag har kompost nu när jag lagar så mycket mat med rotfrukter och sådär, fyller lätt en påse, fyllde en idag t.ex)
- Handlat massa goda grönsaker och frukter
- Lagat mat, både för att äta idag och även en panna med rotsakspytt med en touch av mammas och pappas UNDERBARA färska vitlök.
 Och mycket mycket annat!

Jag måste få fortsätta till och berätta om den färska vitlöken som jag fick av min mamma och pappa, som vuxit på landet. Jag älskar ju vitlök och är lite av en vitlökskännare. Vitlöksmarinader, vitlökssåser, vitlöksbröd, you name it, och mycket ska det vara! När jag då skalade en av de färska vitlökarna från Småland så blev jag helt hänförd. Det luktade så extremt gott och all annan vitlök kommer hamna i skamvrån efter det här. Okej, deras jordgubbar var goda, men jordgubbar bara ÄR goda, den här vitlöken var verkligen något i en klass för sig.

image82

Nu ska jag lägga lite tid på min Näbb, återkommer inom kort (typ torsdag kanske) med blogg om spisen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback