Att spisa eller inte spisa, det är frågan.

Ja, tiden gick, min ugnslucka fortsatte trilla av, min kvartersvärd fortsatte sätta fast den tillfälligt, den fortsatte trilla av, de letade efter reservdelar, det fanns inte, nu gick den inte ens att sätta fast igen. Då var det väl dags att få en ny spis? Ja, efter två veckor utan ugn så stod den helt plötsligt där. Utan att jag hade godkänt att de gick in i lägenheten, utan att jag fått förbereda mig lite. Men ändå, en ny spis!

Det är svårt att ta bra bilder på den då den står lite joxigt till, men första dagen jag hade den så brände jag in plattorna och ugnen och så lagade jag massa mat, både i och ovanpå, och passade då också på att fotografera lite.

image86


Spisen är väldigt standard, den har dock bara tre plattor men det är ju för att det är en såndär smal modell. Den fungerar som vanligt men är väldigt fin, speciellt i jämförelse med min gamla som hade sönderrostade plattor och hur äcklig och flagig ugn som helst. Nu kan man glädjas åt att baka och laga mat, ännu mer alltså! =)


image85


Under ugnen finns, som vanligt, ett utrymme för plåtar och sådär. På dem här spisen så är det utrymmet ganska stort, vilket passar mig perfekt. Nu har jag massa plåtar av olika slag där, plus långpanna och mina stekpannor. Får jag lite bättre utrymme i övrigt!


image87

Det jag dock måste göra nu är att dra fram spisen och städa noga bakom. Den här spisen är lite kortare i nederkant än min gamla så jag måste också städa mycket noga framför spisen, då det är en äcklig rand i det äckliga golvet som de borde bytt för längesen.

Jag är iaf mycket glad åt min nya spis, som jag med glädje använder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback