the world of the miiiighty booosh

The Mighty Boosh kan vara den bästa tv-serien någonsin och det är väldigt sorgligt att så få i Sverige sett den. Det är ju visserligen inte så konstigt då den aldrig gått på svensk tv. Mighty Boosh beskrivs ofta som en mycket surrealistisk komedi men Noel Fielding, en av skaparna, beskriver den i en intervju mer som magisk komedi, och det kan jag verkligen hålla med om.

mighty howard and vince

Huvudkaraktärerna i The Mighty Bosh är Vince Noir, elektrosnygging med stor kärlek för sitt hår, och Howard Moon, allsysslare, jazzfanatiker och mustaschtönt. Andra viktiga karaktärer är Naboo the enigma, shaman, Bollo, apa, och Bob Fossil, efterbliven.
Det finns inte så mycket man kan göra för att beskriva The Mighty Boosh utan man måste nästan uppleva det. Det är dock en otroligt humoristisk serie skriven av de två britterna Noel Fielding och Julian Barratt som också spelar just
Howard och Vince. Vince är helt klart den häftige av de två vännerna och lyckas med allt, får alla på fall och så jävla bra helt enkelt men precis som en kommentar på imdb påpekade så är Howard "strangely attractive" och jag har just nu en stor övertalningskampanj för att få Jonathan att skaffa mustasch så att jag kan inbilla mig att han är Howard. =)
Nästan alla roller spelas av samma lilla grupp personer som spelar de viktigaste karaktärerna och de lyckas verkligen med det. Sång och musik är en stor del av Mighty boosh också och de båda killarna är sjukt musikaliska och gör det jävligt bra, trots vad man hade kunnat tro om man bara såg dem =)

Mighty Boosh har nu också släppt ett av sina liveframträdanden som dvd och den hade Jonathan turen att få av sin syster när hon var här på besök. Vi har tillbringat de senaste kvällarna med att mycket noga kolla på framträdandet och vi har precis börjat på extramaterialet. Jag kan nästan bli lite besviken för att Jon har teorilektion ikväll för då hinner vi ju inte kolla något!

Så har man någorlunda sjuk och bra humor så bör man ladda ner (eller skaffa på annat sätt) mighty boosh säsong ett och två och köpa hem live-dvdn! (hampus, ni kan (bör) låna den av oss!)

Kommentarer
Postat av: Felix

Jaa! Boosh är underbara :D
"500 euros? You ain't getting penny one from me, you slaaag"

2007-01-31 @ 09:28:11
Postat av: Anonym

Jaa! Boosh är underbara :D
"500 euros? You ain't getting penny one from me, you slaaag"

2007-01-31 @ 09:28:26
Postat av: Lina

haha ja de är verkligen underbara. "I'm the moon. I don't pay for anything"
Kul att det finns några som upptäckt boosh även här =)

2007-02-04 @ 19:25:33
Postat av: Sophiie

YES! Jag trodde jag var ensam, ingen av mina vänner tycker The Mighty Boosh är kul. Jag är engelsk och min bror som bor i england brukar ta med sej sina Boosh-dvd:er hit och jag älskar det så himla mycket! Alla avsnitt finns på youtube.com. Jag har en boosh-t-shirt också, hihi!:D Noel Fielding är typ bääääst. Vad bra att det finns andra i Sverige som har sett det och tycker om det.
P.S: I'm Old Gregg!!!

Postat av: Carin

älskar dom också! noel fielding är gud. nu (det var ju ett tag sen su skrev inlägget) har ju serien tydligen gått på ztv i sverige. men riktigt dåligt annonserat var det. tydligen jobbar de på säsong 3 som ska utspela sig i Naboo's affär.

2007-07-19 @ 17:54:11
URL: http://carins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback